خبرگزاری کار ایران

مصباحی مقدم در تذکر آیین‌نامه‌ای:

وام ازدواج ارتباطی به حوزه کاری وزیر اقتصاد ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۸۴۲۰۴

رییس مجلس: برخی از امور مستقیما به یک وزیر مربوط است اما با توجه به اینکه وزیر اقتصاد در برخی از این مجامع حضور دارد نقشی تبعی دارد و لذا وظیفه او یک وظیفه بینابین است

نماینده مردم تهران در مجلس سوال از وزیر اقتصاد پیرامون بحثوام ازدواج را بی‌ارتباط با حوزه کاری وزیر دانست و خواستار خارج شدن این سوال از دستور کار مجلس شد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، غلامرضا مصباحی مقدم در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی سوال محمدحسن آصفری از وزیر اقتصاد و امور دارایی طی تذکری با استناد به ماده ۲۰۹ آیین نامه داخلی مجلس خاطرنشان کرد: هر نماینده می‌تواند نسبت به مسائل داخلی و خارجی کشور از وزیر مسئول راجع به وظایف او سوال کند. این در حالی است که سوال مطرح شده از وزیر اقتصاد از حوزه وظایفی وی خارج است.
این عضو کمیسیون تلفیق با طرح این پرسش که چرا چنین سوالی در دستور کار مجلس قرار گرفته است، ‌خطاب به رییس مجلس گفت‌: اگر تذکر اینجانب را وارد می‌دانید این سوال را از دستور کار خارج کنید.
علی لاریجانی در پاسخ به تذکر مصباحی مقدم، سوال مذکور از وزیر اقتصاد را موضوعی قابل بحثعنوان کرد و افزود: برخی از امور مستقیما به یک وزیر مربوط است اما با توجه به اینکه وزیر اقتصاد در برخی از این مجامع حضور دارد نقشی تبعی دارد و لذا وظیفه او یک وظیفه بینابین است.
رییس مجلس ادامه داد: ما راجع به این مسئله حتما در هیات رییسه بحثخواهیم کرد و مدون خواهیم کرد تا در رابطه با چنین مواردی چه کار باید کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز