خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سمیرم تأکید کرد:

بانک‌ها تسهیلات مشاغل خانگی و خوداشتغالی بپردازند

asdasd
کد خبر : ۱۸۲۴۰۹

در کارگروه اشتغال استان اصفهان مصوب شده است؛ بانک‌هایی که درسال گذشته تسهیلات را به صورت ناقص پرداخت کردند نسبت به دریافت تسهیلات کامل مشاغل خانگی و خوداشتغالی در اسرع وقت اقدام کنند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سمیرم در جلسه کارگروه اشتغال با تأکید بر اهمیت ورود اطلاعات در سامانه مشاغل خانگی اظهارداشت: ورود اطلاعات در سامانه مشاغل خانگی یکی از برنامه‌های مهم به خصوص در بخش ارزشیابی کارگروه‌های اشتغال هر شهرستان است که با ورود اطلاعات مشخص می‌شود که چه تعداد متقاضی موفق به دریافت وام شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا ازاصفهان، سیدمهدی قائم‌مقامی، با تأکید بر اطلاع‌رسانی دقیق دستگاه‌های اجرایی پیرامون متقاضیان دریافت تسهیلات، بیان داشت: در جهت اشتغالزایی در سال گذشته کمیته امداد یک میلیارد و ۸۲۰ میلیون تومان و جهاد کشاورزی، در حدود دو میلیارد تومان، و بسیج یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به متقاضیان وام داده است.

وی با اشاره به ۴ مرحله ‌ای بودن ثبت طرح در سامانه مشاغل خانگی افزود: دستگاه‌های اجرایی که مجوز را صادر کرده‌اند باید حتماً اطلاعات را در سامانه وارد کنند و چنانچه اطلاعات اولیه وارد نشود آن سه مرحله بعد نمی‌تواند در سامانه اجرا شود و مجموعه نظارتی نیز نمی‌تواند تأیید کند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سمیرم با تأکید بر هماهنگی بین نهادها عنوان کرد: از حدود ۲ هزار مجوز صادر شده تنها ۴۰۰ مورد وارد سامانه شده است که نیاز است کارشناسان در ورود اطلاعات به سامانه سرعت بیشتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه مهلت مجوزهای صادر شده یکساله است، افزود: نهادهای حمایتی و دستگاه‌های اجرایی برای تمدید مجوزها باید پس از بازدید کارشناسان از طرح‌های اشتغال اگر محل اجرای طرح تغییر کرده است، مجوز باطل می‌شود و برای بایگانی شدن به دبیرخانه برگردانده می‌شود و چنانچه متقاضیان واجد شرایط تمدید مجوز هستند برگ مجوز به مدت یکسال با امضا و مهر رئیس دستگاه اجرایی و ارسال به اداره تعاون، کار و رفاه شهرستان و دبیرخانه تمدید می‌شود.

قائم‌مقامی، با تأکید بر استفاده از تمبر مالیاتی برای صدور و تمدید مجوزها توسط متقاضیان گفت: برای «صدور مجوز» تمبر ۱۰ هزار تومانی و برای «تمدید مجوز» تمبر ۵ هزار تومانی و تأیید نهایی اداره کار، رفاه و تأمین اجتماعی لازم است.

وی همچنین به هماهنگی دستگاه‌های اجرایی برای صدور رشته‌های ستاره دار مشاغل خانگی تاکید کرد و گفت: در کارگروه اشتغال استان مصوب شده است که بانک‌هایی که سال گذشته تسهیلات را به صورت ناقص پرداخت کردند نسبت به دریافت تسهیلات کامل مشاغل خانگی و خوداشتغالی در اسرع وقت اقدام کنند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سمیرم، میزان اشتغال تعهد شده شهرستان سمیرم در سال گذشته را ۱۰۱ و نه دهم درصد اعلام کرد و گفت: میزان اشتغال تعهد شده در سال ۹۲ از هزار و ۷۸۳ مورد که ورود اطلاعات در سامانه داشتیم یک هزار و ۸۱۷ مورد توسط دستگاه‌های اجرایی اطلاعات وارد سامانه شده بود.

در ادامه حامد منیری، فرماندار و رئیس کارگروه اشتغال شهرستان سمیرم اظهار کرد: جلسات کارگروه باید به سمت و سویی که اهداف و اولویت‌های کارگروه و نیاز شهرستان است هدایت شود و برای رسیدن به هدف، ارتباطات اعضا باید فراتر از جلسه باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز