خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت:

تعرفه جراحی بزودی تعیین تکلیف می شود

asdasd
کد خبر : ۱۷۹۶۱۹

جامعه پرستاری هیچ تفاوتی با جامعه پزشکی ندارد / نباید این تصور در جامعه پرستاری ایجاد شود که وزارت بهداشت پزشک محور است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی‌ گفت: تعرفه K جراحی که قرار بود اول تیر ماه تعیین تکلیف شود، بزودی با بازنگری کتاب ارزشگذاری نسبی خدمات پزشکی، در مورد آن تصمیم گیری می شود.

به گزارش ایلنا، سید حسن هاشمی افزود: امیدواریم بتوانیم تا آخر سال جاری تمام دریافت های غیر قانونی را جمع کنیم چون این حرکت خدمت بزرگی به جامعه پزشکی که قاطبه آنها شریف و خدوم هستند، محسوب می شود.

وی با تاکید بر اهمیت نقش معاونان درمان دانشگاه های علوم پزشکی در تصمیم گیریهای کلان حوزه بهداشت، گفت: امسال سال سختی برای ما به شمار می رود اما زمانی که شیرینی اقداماتمان به بلوغ کامل برسد، شهد آن ماندگار خواهد بود و در ذهن و ذائقه همه ایرانیان پایدار می ماند.

هاشمی با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت و ارائه گزارش آن از سوی معاونان درمان دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور، تاکید کرد: ضروریست کارگروهی جهت بررسی مشکلات کمبود پرستار و جذب نیروی انسانی تشکیل شود؛ در مورد نظام پرداخت نیز باید تصمیمات اساسی گرفته شود و در این زمینه با دانشگاه ها همکاری صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه در مورد کمبود نیروی انسانی باید نظراتمان را یکپارچه کنیم تا ببینیم چقدر نیرو نیاز داریم، خاطرنشان کرد: اکنون تعداد نیرو در بسیاری از بیمارستان های با ضریب اشغال زیر ۵۰ درصد، استاندارد نیست.

وزیر بهداشت در مورد کلینیک های متادون درمانی نیز تصریح کرد، در مورد این کلینیک ها باید تصمیمات اساسی گرفته شود و اگر قرار است جلوی صدور پروانه جدید برای تاسیس این کلینیک ها گرفته شود، باید تصمیمات را در این زمینه پایدار کرد.

هاشمی با تاکید بر نقش مدیریت و نظارت بر روند اقدامات در حوزه بهداشت و درمان، توضیح داد: مردم به ما دلگرمی می دهند اما باید بدانیم که بستر بهداشت و درمان، نیاز به مدیرانی با تجربه و صبور برای بهبود شرایط موجود دارد.

وی با اشاره به نیاز اقدامات کارشناسی در مورد اورژانس و تجهیزات پزشکی گفت: اعتباربخشی ها باید حتما مورد تایید بخش خصوصی هم باشد البته نمی گوییم که باید حاکمیت را به بخش خصوصی بدهیم اما نباید این بخش را مقابل خود ببینیم چون بسیاری از مدیران بخش خصوصی، تجربه و پیشینه خوبی دارند و همراه ما هستند.

هاشمی خاطرنشان کرد: ماندگاری و مقیمی پزشکان در مناطق محروم و بیمارستان های دولتی دو مسوولیت است که آنها را به معاونین درمانی دانشگاه های علوم پزشکی تفویض می کنیم.

وزیر بهداشت ادامه داد: مقیم بودن پزشکان در بیمارستان ها، حرکت خوبی است اما در این زمینه هیچ اجباری برای ترک مطب ها وجود ندارد؛ مقیم شدن پزشکان باید به تدریج و همراه با سیاست های تشویقی اتفاق بیافتد و باید در این زمینه به تفاهماتی رسید.

وزیر بهداشت با بیان اینکه جامعه پرستاری هیچ تفاوتی با جامعه پزشکی ندارد، گفت: نباید این تصور در جامعه پرستاری ایجاد شود که وزارت بهداشت پزشک محور است.

هاشمی تاکید کرد: لازم است در ارتباط با پرستاران و بقیه گروه های پزشکی، چند کانال ارتباطی از طریق معاونان درمان دانشگاه ها ایجاد شود.

وزیر بهداشت همچنین افزود: در مورد خدمان گران قیمت نیز باید استانداردهای درمان با نظرسنجی و مشارکت دانشگاه ها مشخص شود.

هاشمی خاطرنشان کرد: کار بزرگی در حال انجام است و تصور می کنیم تمام اقدامات ما رضایت مردم را به همراه دارد؛ شاد کردن دل مردم، مهمترین وظیفه ما است و این شادی دل مردم، رضایت خدا را به همراه دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز