خبرگزاری کار ایران

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

برنامه ششم توسعه کشور درحال تدوین است

asdasd
کد خبر : ۱۷۹۶۰۱

با بررسی مشکلات و چالش های فراروی توسعه پایدار روستاهای کشور و برنامه ریزی های مناسب شاهد افزایش کارهای عمرانی و طرح های مختلف در سطح روستاهای کشور باشیم.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: برنامه ششم توسعه کشور در مجلس در حال تدوین است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، غلامرضا تاجگردون روز دوشنبه در اولین همایش ملی توسعه پایدار کالبدی، فضایی روستایی در اردبیل افزود: امیدواریم نتایج بررسی های علمی این همایش بتواند در برنامه ریزی های ما برای توسعه روستاهای کشور مورد استفاده قرار بگیرد.
وی گفت: با هدف توسعه پایدار در روستاهای کشور ضرورت دارد برنامه های چهارم و پنجم توسعه کشور در حوزه عمران روستایی مورد ارزیابی قرار بگیرد تا بتوانیم نقاظ ضعف و قوت آن را در برنامه ششم توسعه لحاظ کنیم.
وی اظهار کرد: جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها در برنامه ریزی های ما در برنامه توسعه پنجم مورد توجه قرار گرفت اما بررسی ها نشان می دهد این برنامه ریزی ها آنچنان تاثیرگذار نبوده است.
وی با بیان این که در یک مجموعه منظم زندگی در روستا و شهرها تصمیم گیران و تصمیم سازان نقش مهمی دارند افزود: توزیع مناسب منابع در کشور و توجه به نیازهای روستاها و شهرها باید با اولویت بندی انجام شود تا بتوانیم آثار مثبت آن را نیز در توسعه فضاهای کالبدی روستاها شاهد باشیم.
وی اظهار امیدواری کرد با بررسی مشکلات و چالش های فراروی توسعه پایدار روستاهای کشور و برنامه ریزی های مناسب شاهد افزایش کارهای عمرانی و طرح های مختلف در سطح روستاهای کشور باشیم.
اولین همایش ملی توسعه پایدار کالبدی - فضایی روستایی با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از امروز دوشنبه به مدت دو روز در استان اردبیل آغاز شد.
جایگاه منظومه های روستایی در توسعه پایدار کالبدی روستاها، نقش طرح های توسعه کاربردی در ارتقای جایگاه گردشگری روستایی و جایگاه بهسازی بافت های با ارزش روستایی در توسعه کالبدی روستاها در این همایش مورد بحثو بررسی قرار می گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز