خبرگزاری کار ایران

در سه ماه اول ۹۳؛

آمار غرقی در دریای مازندران ۸۸ درصد کاهش داشت

asdasd
کد خبر : ۱۷۹۵۸۷

عدم آشنایی با شنا در دریا، عدم آگاهی نسبت به تفاوت شنا در دریا و استخر، شنا در خارج از طرح سالم سازی دریا، در نظر نگرفتن عمق اب و… از عوامل غرق شدگی در دریا است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران از کاهش ۸۸ درصدی آمار غرقی در سه ماه اول ۹۳ خبر داد.

به گزارش ایلنا از ساری؛ علی عباسی با اشاره به آمار فوتی غریق دریا مازندران گفت: در سه ماهه اول ۹۳، سه نفر در دریای مازندران غرق شده اند که این آمار نسبت به سال گذشته ۸۸درصدکاهش داشته است.

وی افزود: در خرداد ماه سال جاری ۲ نفر در دریای مازندران غرق شده اند که این رقم نسبت به خرداد سال گذشته ۹۱ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران با بیان اینکه افراد غرق شده غیر بومی بوده اند تصریح کرد: این افراد ۱۶،۲۲ و ۳۰ ساله بوده اند که به دلیل شنا در خارج از منطقه طرح سالم سازی به ترتیب در ساحل چالوس، بابلسر و محمودآباد غرق شده اند.

عباسی اظهار کرد: عدم آشنایی با شنا در دریا، عدم آگاهی نسبت به تفاوت شنا در دریا و استخر، شنا در خارج از طرح سالم سازی دریا، در نظر نگرفتن عمق اب و… از عوامل غرق شدگی در دریا است.

وی افرود: اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی درباره نحوه بهره‌گیری از طرح دریا نیاز به عزم ملی دارد و فقط تلاش مسئولان استانی کارساز نخواهد بود.

مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران گفت: امید است همه مسافران رعایت مسائل ایمنی برای شنا در دریا را لحاظ کنند و در خارج از طرح و مناطق ممنوعه از شنا به شدت پرهیز کنند تا با بهره‌گیری از کوه، ساحل و فضای سرسبز استان و با خاطره خوش و آرامش کامل استان را ترک کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز