خبرگزاری کار ایران

در استان زنجان صورت گرفت؛

جلسه شورای اداری شهرستان خدابنده برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۷۸۰۷۴

اتمام پل روگذر سجاس، طرح جامع گردشگری کتله خور، احداثمرکز درمانی شهر قیدار و محور مواصلاتی گردشگری سلطانیه تا کتله خور از جمله مصوباتی بود که در سفر استاندار زنجان به شهرستان خدابنده نهایی شد.

استاندار زنجان در پی سفریک روزه به شهرستان خدابنده گفت: در بحثبهداشت ودرمان شهرستان خدابنده باید هر چه سریعتر وضعیت درمان از حالت زیر صفرخارج شده و سپس در آینده، نسبت به تامین مراکزبهداشتی و درمانی به صورت اساسی اقدام کرد.

به گزارش خبرنگارایلنا از زنجان, جمشید انصاری درجلسه شورای اداری شهرستان خدابنده با بیان این که وجود تنها یک بیمارستان ۹۶ تخت خوابی برای شهرستان خدابنده با حدود ۱۷۰هزار جمعیت شهری با هیچ یک از استاندارد های ملی همخوانی ندارد گفت: احداثبیمارستان ۲۴۴ تختخوابی شهرستان خدابنده نیز با درنظرگرفتن تجارب گذشته همچون بیمارستان آیت ا…موسوی زنجان با استفاده از اعتبارات دولتی حداقل ۱۰ سال زمان نیاز دارد.

وی افزود: امسال با مکانیزمی که در قانون بودجه پیش بینی شده است به وزارتخانه ها ازجمله وزارت بهداشت و درمان اجازه می دهد تا برخی از اماکن متعلق به خود راکه در موقعیت مناسب شهری واقع شده اند، تغییرکاربردی مناسب داده وبا اعتبارحاصل از آن، نیازهای بهداشتی را رفع کنند. ما نیز می بایست از تغییرکاربری چند نقطه از اماکن متعلق به دانشگاه علوم پزشکی حدود۵۰ میلیارد تومان منابع کسب کرده واز عایدی آن به صورت اضطراری مشکل درمان شهرستان خدابنده را حل کنیم. که نتیجه این موضوع حداکثرظرف یک ماه به مردم شریف شهرستان علام خواهد شد.

مقام عالی دولت دربخش دیگری از سخنان خود درخصوص بحثگردشگری، با عنایت به وجود مرقد شریف قیدارنبی و جاذبه های بالای گردشگری غارشگفت انگیرکتله خورگفت: امسال اعتبار خوبی از مصوبات خاص برای محور گردشگری سلطانیه تا کتله خورپیش بینی کرده ایم وازاین رو می بایست سعی شود تا در اولویت پرو‍ژه های خوبی که به ارتقاء گردشگری منطقه کمک کند تعریف شود.

وی نبود طرح جامع گردشگری غارکتله خوررا از معایب کاردانست و تاکید کرد حداکثرظرف مدت سه ماه آینده طرح جامع گردشگری کتله خورطراحی وتصویب شود که متناسب با آن میتوان تصمیم گرفت چه سهمی از طرح را بخش دولتی انجام وچه بخشهایی را به بخش خصوصی واگذار کرد.

انصاری تاکید کرد: هیچ اصراری برای ارائه خدمات از طریق سازمان همیاری شهرداریها برای کتله خور نداریم و اگربخش خصوصی کارآمدی اعلام آمادگی نماید که غارکتله خورو تاسیسات جانبی اش را طوری اداره کند که سطح خدمات قابل ارائه به گردشگران افزایش پیدا کند درخصوص آن تصمیم گیری جدی خواهد شد.

وی درپاسخ به سوال حاضرین درخصوص دو بانده کردن راه اصلی خدابنده گفت: این طرح پروژه ملی بوده و حدود سیصدمیلیارد تومان هزینه لازم دارد که تخصیص و انجام آن حدود ده سال زمان نیازدارد لذا جهت حل این موضوع، استان امسال اعتبارخوبی از محل ماده ۱۸۰ برای این جاده پیش بینی کرده است که با درنظرگرفتن کاهش ترافیک و شلوغی شهر، جاده را از تقاطع جاده ابهربه سمت تقاطع جاده گرماب در اولویت قرارداده تا پایان امسال به اتمام برساند.

وی همچنین از اتمام پل روگذر سجاس تا پایان امسال خبر داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز