خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان:

مادران و پدران شهدا پشتوانه نظام و انقلاب اند

asdasd
کد خبر : ۱۷۴۹۴۱

هرچه انقلاب اسلامی و نظام دارد از برکت خون شهدا، خانواده‌های آن‌ها و عاشقان اهل بیت(ع) است و ما باید آرمان های والای شهیدان را حفظ کنیم و با عزت و سربلندی راه ایشان را ادامه دهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در دیدار با خانواده شهید شمسی در منطقه دیلمان گفت: اگر نیک بنگریم خواهیم دید که ساقیان عرش نشین شهدا هستند.
به گزارش ایلنا از رشت، مهدی حاجتی به همراه هیئت همراه و اعضای شورای آموزش و پرورش دیلمان با خانواده محترم و معزز شهید " ایرج شمسی " دیدار کردند.
مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان با بیان این جمله که شهادت بالاترین نعمت خداوند به عاشقان خود است، اظهار داشت: شهادت هدیه ای است از جانب خدای تبارک و تعالی برای افرادی که لایق آن هستند.
حاجتی ادامه داد: پدران و مادران، همسران و فرزندان، خواهران و برادران و همه آشنایان شهدای عزیز و جانبازان، اسراء و مفقودین در رتبه و مقام معنوی، بلافاصله پشت سر فرزندان بزرگوار خویش قرار می گیرند و این رتبه و جایگاه مایه مباهات و افتخار دنیا و آخرت است.
وی افزود: خانواده های محترم شهداء بدانند فرزندان فداکار و ارزشمند آنان باعثعظمت و سرافرازی مردم این سرزمین برای سالهای طولانی شده اند و هیچگاه فراموش نخواهند شد.
مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان به خانواده شهید شمسی گفت: خانه مبارک شما محل فراز و فرود ملائکة ا… و مالامال از انفاس قدسیه شهیدان حی و حاضر و معطر به عطر شهادت است.
وی با بیان اینکه دعای مادران و پدران شهدا پشتوانه نظام و انقلاب است اظهارداشت: ما همه به دعای این بزرگواران نیازمندیم.
مهدی حاجتی در پایان افزود: هرچه انقلاب اسلامی و نظام دارد از برکت خون شهدا، خانواده‌های آن‌ها و عاشقان اهل بیت(ع) است و ما باید آرمان های والای شهیدان را حفظ کنیم و با عزت و سربلندی راه ایشان را ادامه دهیم.
شایان ذکر است؛ مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان در پایان لوح سپاسی به خانواده محترم شهید ایرج شمسی اهداء نمود.

گذری کوتاه بر زندگینامه شهید:
نام ونام خانوادگی: شهید ایرج شمسی
نام پدر: علی اوسط
میزان تحصیلات: ابتدایی
تاریخ تولد: ۱۳۴۵
محل سکونت: دیلمان
محل شهادت: فکه
تاریخ شهادت: ۳۱/۴ / ۱۳۶۷
نحوه شهادت: مفقودالاثر
مختصری از زندگینامه شهید: در سال ۱۳۴۵در دیلمان دیده به جهان گشود دوران کودکی را با سختی ومشقت در دیلمان در کنار پدر ومادر سپری نمود، تااینکه زمان اعزام خدمت نامبرده اعلام شد دوران آموزشی و خدمت سربازی خود را در منطقه جنگی اندیمشک سپری نموده وبعد از مدت کوتاهی به مرخصی وپس از گذراندن ۴ماه از مقدس سربازی سپس در منطقه جنگی فکه مفقودالاثر گردید. وپس از سالها اعلام شهادت نامبرده در تاریخ ۱۳۶۷به ثبت رسید.
فرازی از وصیت نامه شهید: از زمانی که بعد از آموزشی به مرخصی آمده بود گفت: با رفتن من دگر انتظار مرا نکشید وشهید خواهم شد. وراه مرا ادامه دهید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز