خبرگزاری کار ایران

ابراهیم نکو در گفت‌وگو با ایلنا:

ادعای برداشت دولت از صندوق توسعه ملی بررسی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۶۵۳۰۸

باید از ورود غیر منطقی و ناصحیح نمایندگان در امور دولت جلوگیری شود / سه‌شنبه صحت و سقم این ماجرا و ادعای مطرح شده بررسی خواهد شد و اگر واقعا اسنادی وجود داشته باشد دولت باید پاسخگو باشد در غیر این صورت با نماینده مورد نظر بایدبرخورد قانونی شود.

عضو کمیسیون اقتصادی گفت: باید از ورود غیر منطقی و ناصحیح نمایندگان در امور دولت جلوگیری شود.

ابراهیم نکو در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به اینکه طی ۸ سال گذشته برداشت‌های غیر قانونی و قابل توجهی از صندوق توسعه ملی شده است، اظهار داشت: این برداشت در دولت قبل تا اندازه‌ای بود که به یک عادت تبدیل شد و این قبیل کارهای خارج از عرف به کرات در دولت نهم و دهم تکرار می‌شد.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا ادعای یکی از نمایندگان مبنی بر برداشت غیرقانونی دولت فعلی از این صندوق صحت دارد؟ گفت: با توجه به اینکه بحثکشور و منافع ملی در میان است سکوت مجاز نیست اما در صورت صحت نداشتن این ادعا باید با نماینده‌ای که موجب تشویش اذهان عمومی شده است برخورد شود.

نکو تصریح کرد: باید تیمی متشکل از عقلای مجلس برای جلوگیری از چنین حرکاتی تشکیل شود همچنین مصوبه‌ای وجود داشته باشد که از ورود غیر منطقی و ناصحیح نمایندگان در امور دولت جلوگیری شود.

وی با اشاره به اینکه صندوق توسعه برای مقاصد مشخص در نظر گرفته شده است، افزود: دولت بر طبق قانون دارای اختیاراتی است که بر اساس آن می‌تواند برداشت‌هایی داشته باشد که برداشت در موارد دیگر و خارج از آن چهارچوب امکان‌پذیر نیست.

نکو ادامه داد: سه‌شنبه صحت و سقم این ماجرا و ادعای مطرح شده بررسی خواهد شد و اگر واقعا اسنادی وجود داشته باشد دولت باید پاسخگو باشد در غیر این صورت با نماینده مورد نظر باید برخورد قانونی شود.

این عضو کمیسیون اقتصادی تصریح کرد: گفتنی است باید مواردی که دولت هزینه کرده است عمیقا شناسایی شود البته از ویژگی‌های دولت فعلی گمان نمی‌رود اقدامی را انجام دهد که ایراد و انتقاد به دنبال داشته باشد.

وی با بیان این مطلب که اگر این ادعا به طور کلی صحت نداشته باشد یک آسیب برای مجلس محسوب می‌شود، افزود: دولت باید یک اقدام قانونی برای پاسخ به این گونه افراد داشته باشد و اینکه یک نماینده بدون استناد به امور دولت ورود پیدا کند یک پدیده نادرست در مجلس است که باید با آن برخورد قانونی شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز