خبرگزاری کار ایران

با حضور جمعی از نخبگان دانشگاهی و اعضای هیأت علمی؛

از ۴۸ استاد پیشکسوت دانشگاه صنعتی اصفهان تجلیل شد

asdasd
کد خبر : ۱۶۵۲۰۹

مراسم گرامیداشت روز معلم و تجلیل از اعضای هیأت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان با عنوان «قدر استاد» با تجلیل از ۴۸ استاد بازنشسته سال‌های اخیر این دانشگاه برگزار شد.

مراسم گرامیداشت روز معلم و تجلیل از اعضای هیأت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان با عنوان «قدر استاد» با تجلیل از ۴۸ استاد بازنشسته سال‌های اخیر این دانشگاه برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، در این مراسم که با حضور استاندار اصفهان، معاون تجاری سازی معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری، رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، هیأت رئیسه، اعضای هیأت علمی و کار‌شناسان آموزشی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد، ضمن تقدیر ازخدمات برجسته اساتید دانشگاه صنعتی اصفهان، ۴۸ استاد پیشکسوت این دانشگاه مورد تجلیل قرار گرفتند.
رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان در این مراسم با تبریک حلول ماه مبارک رجب و سالروز گرامیداشت مقام والای معلم به تاریخ تربیت آدمی و آفرینش او از سوی خداوند وجایگاه والای معلمان درطول تاریخ بشریت اشاره کرد و گفت: دانشگاه صنعتی اصفهان بعنوان یکی از قطب‌های علمی، فرهنگی و آموزشی کشور همواره در تمامی عرصه‌های علمی حضوری فعال، قوی و استوار داشته و عناوین بسیار ارزشمندی را در میان دانشگاه‌های کشور و در رتبه بندی‌های بین المللی کسب نموده است.
سید محمود مدرس هاشمی افزود: تمامی این افتخارات مدیون تلاش دلسوزانه و مدبرانه استادان این دانشگاه است.
وی با اشاره به ایجاد بارقه‌های امید و نشاط و تلاش مسئولین در جبران کاستی‌ها پس از انتخابات تصریح کرد: هیأت رئیسه دانشگاه صنعتی اصفهان مجال بوجود آمده درجهت خدمت به مردم را برخود فرض دانسته و در راستای رشد علمی و فرهنگی دانشگاه و صیانت از جایگاه رفیع استادان گام برخواهد داشت.
رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان اضافه کرد: در این راستا علاوه برتلاش جهت حفظ کرامت کلیه دانشگاهیان بویژه اعضای هیأت علمی، قدم‌هایی در راستای بهبود وضعیت معیشتی آنان برداشته شده است.
وی با اشاره به قدر و منزلت اعضای هیأت علمی که پس از سال‌ها تلاش به مرحله بازنشستگی رسیده‌اند، از آنان خواست تا دانشگاه صنعتی اصفهان را بیش از پیش از برکت وجود و ثمرات علمیشان بهره‌مند سازند.
موانع و مشکلات دانشگاه‌ها باید شناسایی شود
استاندار اصفهان نیز با تبریک روز معلم و یادآوری نقش انبیایی معلمان در جامعه از زبان امام خمینی(ره)، هدف از برگزاری این همایش را قدردانی از زحمات و تلاش‌های اساتید دانشگاه صنعتی اصفهان عنوان کرد.
رسول زرگرپوربا طرح این سؤال که آیا دانشگاه و دانشگاهیان رسالت خود در قبال مردم، جامعه و انقلاب را ایفاء کرده‌اند و آیا نقش دانشگاه در پیشبرد کشور و جامعه‌‌ همان نقشی است که هم اینک بر عهده دارد، تصریح کرد: لازم است به منظور ایفای نقش مؤثر دانشگاه‌ها، موانع و مشکلات شناسایی شود.
استاندار اصفهان اضافه کرد: شکی نیست که دانشگاه محل تعلیم و تعلم و ارتقای علم و فناوری و محل پرورش مردان آینده و آینده سازان علمی این کشور می‌باشد.
وی دانشگاه را محل بروز نشاط علمی، سیاسی و اجتماعی و محیطی برای خلاقیت، ابتکار و کارآفرینی دانست وافزود: از دانشگاه انتظار می‌رود مشکلات و موانع سر راه خود را به درستی شناسایی و اولویت بندی نموده و برای رفع آن‌ها راه حل ارایه نماید.
وی افزود: البته لازم است که مسئولین هم در مقابل استقبال نموده و جامعه دانشگاهی را در این راه همراهی و تشویق نمایند.
زرگرپور با طرح این پرسش که به چه میزان تعامل میان سه دانشگاه بزرگ استان اصفهان و دستگاه‌های اجرایی این استان برقرار شده و مردم چقدر از این تعامل بهره‌مند شده‌اند ادامه داد: شاید یکی از عللی که مسایل استان اصفهان در طول دو دهه گذشته حل نشده و بر روی هم انباشته شده است، فقدان این تعامل دوطرفه است.
استاندار اصفهان با اشاره به نامگذاری امسال به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی از سوی رهبر معظم انقلاب، از دانشگاهیان خواست تا ضمن بازتألیف درست مفاهیم این شعار، راهکارهای علمی و پژوهشی خود را در جهت تحقق این شعار ارایه نماید.
وی تعامل دوطرفه دانشگاه و دستگاه‌های اجرایی استان و بهره‌مندی مردم از ثمرات آن را بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: متأسفانه تاکنون به دلیل کوتاهی‌های هر دو طرف این امر محقق نشده و به همین دلیل امروز مردم با مشکلاتی مواجه هستند که انشاالله با لطف الهی برطرف خواهد شد.
در این مراسم دکتر میر جلال الدین کزازی پژوهشگر برجسته عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی و چهره برگزیده وماندگار فرهنگ و ادب فارسی به سخنرانی پیرامون جایگاه والای معلم و نقش پر اهمیت تعلیم وتربیت پرداخت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز