خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای عالی استان در گفت و گو با ایلنا:

برای یکپارچگی مدیریت شهری راه‌حل دارم اما بعدا می‌گویم

asdasd
کد خبر : ۱۶۵۰۶۰

«در شرایطی که مجلس هزار میلیارد تومان برای مترو تصویب می‌کند اما پرداخت نمی‌شود چگونه می‌توان امیدوار بود که بودجه تصویبی مجلس برای آب و فاضلاب به مدیریت شهری پرداخت شود.»

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: ‌ برخی از مسئولان از اینکه مسئولیت‌ها به شهرداری‌ها واگذار شود هراس دارند اما من برای رفع مشکلات مدیریت یکپارچه راه‌حل دارم اما بعدا اعلام می‌کنم.

مهدی چمران در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه سال‌هاست که برای تحقق مدیریت یکپارچه شهری تلاش می‌شود اما نتیجه بخش نبوده است، گفت: ‌ مناسفانه برخی از مسئولان هراس دارند و فکر می‌کنند اگر کار‌ها را به دست شهرداری‌ها واگذار کنند ممکن است در تامین اعتبار دچار مشکل شوند و همه چیز خراب شود.

وی ادامه داد: سازمان‌هایی همچون آب و فاضلاب تمایل دارند که کار‌ها را به مدیریت شهری واگذار کنند، اما مسئولان بالادستی می‌ترسند با واگذاری چنین سازمان‌هایی به شهرداری‌ها کارها بر روی زمین باقی بماند.

رئیس شورای عالی استان، با اشاره به اینکه اکنون ۱۶ وظیفه از مجموع ۲۳ وظایفی که باید به شهرداری‌ها واگذار می‌شد، واگذار شده است، تاکید کرد: دولت گذشته این واگذاری‌ها را متوقف کرد. اگر چه ما با مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی برای تحقق این مدیریت وارد تعامل شده‌ایم.

چمران با بیان اینکه تضمینی وجود ندارد که بودجه مورد نیاز برای اموراتی که قرار است به شهرداری‌ها واگذار شود تامین شود، اعلام کرد: ‌ در شرایطی که مجلس هزار میلیارد تومان برای مترو تصویب می‌کند اما پرداخت نمی‌شود چگونه می‌توان امیدوار بود که بودجه تصویبی مجلس برای آب و فاضلاب به مدیریت شهری پرداخت شود.

رئیس شورای عالی استان‌ها اظهار کرد: ‌ مدیریت شهری فردی در بدنه دولت ندارد که برای بودجه مورد نیاز چانه زنی کند یا پیگیر دریافت آن باشد. این مساله خیلی مهم است و باید برای آن چاره‌ای اندیشید اگرچه من راه‌حل مورد نیاز را یافته‌ام.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز