خبرگزاری کار ایران

دبیر کانون سراسری انجمن صنفی پرورش دهندگان مرغ تخم گذار در گفت‌وگو با ایلنا؛

عدم همکاری پشتیبانی امور دام مرغداران را متضرر کرده است

کد خبر : ۱۶۴۸۶۲

در حال حاضر بدون احتساب قیمت حامل‌های انرژی، قیمت تمام شده تخم مرغ در ماه فروردین حدود ۴۳۵۰ تا ۴۴۰۰تومان است این در حالی است که مرغداری به طور میانگین تخم مرغ را با قیمت ۲۴۰۰تومان عرضه می‌کند و این زیان شدیدی را متوجه صنعت مرغداری کرده است.

دبیر کانون سراسری انجمن صنفی پرورش دهندگان مرغ تخم گذار گفت: پشتیبانی امور دام قرار بود یک میزانی از تخم مرغ را حداقل به میزان ۱۰هزار تن خریداری کند و در ازای تحویل نهاده‌ها، این تخم مرغ‌ها را جمع آوری نمایند که متاسفانه تا کنون این کار انجام نشده و درنتیجه عرضه بسیار بالا و تقاضا پایین است.

فرزاد طلاکش در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص وضعیت تخم مرغ در کشور توضیح داد: از آنجا که تولید این محصول بسیار زیاد است و مرغ‌های پیر هم از چرخه تولید حذف نشده‌اند و علی رغم همه تسهیلاتی که دولت برای ساده سازی صادرات انجام داده است این محصول مشتری زیادی ندارد.

دبیر کانون سراسری انجمن صنفی پرورش دهندگان مرغ تخم گذاردر ادامه همچنین خاطرنشان کرد: از طرفی به دلیل کاهش مصرف این محصول در صنایع غذایی در نتیجه گرم شدن هوا، قیمت تخم مرغ بسیار کاهش یافته و به طور میانگین ۱۶۰۰تومان زیان می‌بیند.

وی گفت: در حال حاضر بدون احتساب قیمت حامل‌های انرژی، قیمت تمام شده تخم مرغ در ماه فروردین حدود ۴۳۵۰ تا ۴۴۰۰تومان است این در حالی است که مرغداری به طور میانگین تخم مرغ را با قیمت ۲۴۰۰تومان عرضه می‌کند و این زیان شدیدی را متوجه صنعت مرغداری کرده است.

طلاکش ادامه داد: پشتیبانی امور دام قرار بود یک میزانی از تخم مرغ را حداقل به میزان ۱۰هزار تن خریداری کند و در ازای تحویل نهاده‌ها، این تخم مرغ‌ها را جمع آوری نمایند که متاسفانه تا کنون این کار انجام نشده و درنتیجه عرضه بسیار بالا و تقاضا پایین است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز