خبرگزاری کار ایران

فرمانده قرارگاه سایبری ستادکل نیروهای مسلح:

حوزه فرهنگ بر اقتصاد اولویت دارد

asdasd
کد خبر : ۱۶۴۷۱۱

محیط جنگ نرم، محیطی ابری شکل و سه بعدی است / عزم ملی یعنی بسیج همگانی و مدیریت جهادی یعنی مدیریت بسیجی / حضور در عرصه جنگ نرم مسئولیت ذاتی معلمان است.

ایلنا: فرمانده قرارگاه سایبری ستاد کل نیروهای مسلح در همایش روز قشر بسیج فرهنگیان استان قم گفت: حضور در عرصه جنگ نرم مسئولیت و وظیفه ذاتی فرهنگیان بخصوص معلمان بسیجی است.

به گزارش ایلنا، سردار بهروز اثباتی در جمع فرهنگیان بسیجی استان قم، ابتدا با اشاره به فرارسیدن هفته معلم، به عنوان معاون فرهنگی بنیاد شهید مطهری و دبیر ستاد بزرگداشت ایشان، خاطراتی را از سجایای اخلاقی این شهید بزرگوار نقل کرد.

وی سپس با اشاره به موضوع همایش با عنوان جنگ نرم ابراز داشت: کلام مقام معظم رهبری بهترین رهنمود است و همه مخصوصا معلمان بسیجی باید این سخنان را مطالعه کنند و بدان عمل نمایند.

سردار اثباتی در ادامه با بیان ویژگی های جنگ نرم گفت: محیط جنگ نرم، محیطی ابری شکل و سه بعدی است و اطلاعات در آن به شکل توده غیر متشکل ابری است که سه بعدی بودن آن، کار را سخت می کند.

وی با اشاره به این موضوع که هیچ اطلاعات قابل نفی یا قابل اثباتی در این توده ابری شکل وجود ندارد، افزود: مهم نیست که واقعیت چیست؛ مهم این است که چگونه بیان می شود.

فرمانده قرارگاه سایبری ستاد کل نیروهای مسلح، امید را شرط مهم پیروزی در جنگ نرم دانست و ادامه داد: مقام معظم رهبری در سخنان خودشان بر این موضوع مهم تاکید داشته اند.

سخنران همایش با بیان اینکه محیط ابری شکل توده وار جنگ نرم، تحلیل واقعیات را مشکل می کند، به نقش معنویت در جنگ نرم اشاره کرد و گفت: قبلا جنگ نرم به شکل دروغ و رسانه بود اما معنا و معنویت هم در آن نقش مهمی دارد.

وی افزود: امروز دنیا و بخصوص جوانان آمریکایی تشنه معنویت هستند و حرکت جمهوری اسلامی تا آن سوی دنیا به سوی تسخیر قلوب است.

فرمانده قرارگاه سایبری ستاد کل نیروهای مسلح با بیان جملاتی از فیلمسازان معروف دنیا که از رشادت های جوانان ایرانی در دفاع مقدس الگو گرفته اند، ادامه داد: حضرت امام(ره) با سخنان خود جنگ نرم را بر علیه دشمنان بنیان نهادند و می بینیم امروز جمهوری اسلامی راه ورود معنویت به جهان را باز و هموار کرده و ما در جنگ نرم در حال غلبه بر دشمن هستیم.

وی با تاکید بر این نکته که غرب در جنگ نرم کم آورده است، به دومین ویزگی جنگ نرم اشاره کرد و یادآور شد: جنگ نرم دو بال و خط قرمز دارد که یکی کانال آرمان طلبی و آرمان خواهی است و دیگری حقیقت خواهی مبتنی بر واقع بینی است.

اثباتی گفت: ما آرمان خواهی را در حد ایده آل داریم مثلا در مسئله فلسطین، آرمان ما آزادی فلسطین و قدس شریف است.

وی با بیان سومین ویژگی جنگ نرم بیان داشت: بنیاد جنگ نرم حداقل هفت حوزه نفوذ دارد که از جمله آنها می توان به حوزه رفتارهای فردی، مناسبات فرهنگی، روابط اجتماعی، مسائل اقتصادی، محیط زیست، سیاسی، امنیتی و رزمی و نظامی اشاره کرد.

فرمانده قرارگاه سایبری ستاد کل نیروهای مسلح با بیان این نکته که در بین حوزه های جنگ نرم، این دو حوزه افتصاد و فرهنگ مطرح شده و اهمیت خاصی دارد، خاطرنشان ساخت: حوزه فرهنگ بر اقتصاد اولویت دارد و البته زیر ساخت اینها، علم است.

وی وظایف و مسئولیت معلمان را یادآور شد و افزود: معلم ها وظیفه ذاتی در جنگ نرم دارند و صحبت از جنگ نرم یعنی اینکه این هفت حوزه را رصد کنند.

اثباتی در بیان چهارمین ویژگی جنگ نرم گفت: یک افسر جنگ نرم، همزمان سیبل عملیات روانی دشمن است، دشمن رادار را روی شما بسته و شما را به عنوان سربازان جنگ نرم، هدف قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه جنگ نرم را نخبگان پیروز می کنند، افزود: معلمان، نخبگان فرهنگی هستند و بخصوص شرط پیروزی معلمان بسیجی در این عرصه، ارتقاء ایمان، معرفت و مطالعه است.

سخنران همایش، در پایان به شعار سال ۹۳ در کلام مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: عزم ملی یعنی بسیج همگانی و مدیریت جهادی یعنی مدیریت بسیجی که مبتنی بر ایمان و دین مداری و خدامحوری است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز