خبرگزاری کار ایران

تدوین ضوابط عام نمای پایتخت منطبق با اصول معماری اسلامی – ایرانی

asdasd
کد خبر : ۱۵۸۷۳۶

در حال حاضر ضوابط عام نمای شهری تدوین و پس از طی مراحل تصویب به همراه ضوابط خاص و هماهنگی‌هایی که در خصوص تعریف موضوع در فرآیند گردش صدور پروانه و پایان کار صورت پذیرفته در سطح ۲۲ منطقه ابلاغ و اجرایی می‌شود.

ایلنا: معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: در حال حاضر ضوابط عام نمای شهری تدوین و پس از طی مراحل تصویب به همراه ضوابط خاص و هماهنگی‌هایی که در خصوص تعریف موضوع در فرآیند گردش صدور پروانه و پایان کار صورت پذیرفته در سطح ۲۲ منطقه ابلاغ و اجرایی می‌شود.

به گزارش ایلنا، " علیرضا نادری " با بیان این مطلب گفت: پس از ابلاغ دستورالعمل شورای عالی شهرسازی و معماری، کمیته‌ای در معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران تشکیل شد تا در آن با حضور اساتید خبره دانشگاهی و علمی و نمایندگان مناطق شهرداری در حوزه ساخت و ساز وضعیت نمای شاخص شهر بررسی شود.

وی افزود: در این راستا در تعدادی از معاونت شهرسازی و معماری مناطق نیز به صورت پایلوت کمیته نما، تشکیل شد؛ بدین صورت که زشتی‌ها و نابسامانی‌های منظر شهری تهران، محله به محله و منطقه به منطقه و به تفکیک خیابان مورد تحلیل قرار می‌گیرد.

نادری با اشاره به ویژگی‌های پیش بینی شده در بحثنمای شهری اظهار کرد: ارتفاع نامناسب، رعایت نکردن خط آسمان، ناهماهنگی مناظر یا تضاد رنگهای استفاده شده در آن‌ها در بسیاری فضاهای شهری بررسی شد، اما فقط در بعضی مناطق نوساز ضابطه موردنیاز وجود دارد که بعضی در قالب اجبار و الزام و بسیاری در قالب توصیه به مردم ارائه می‌شود.

وی در ادامه گفت: تشکیل کمیته ارتقاء کیفی سیما و نمای شهر تهران در معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران به منظور سیاست گذاری در این حوزه بوده و بر این اساس، بررسی‌ها برای اعمال نظر فقط روی نماهای شاخص و ساختمان‌های بلندمرتبه بالای ۱۲ طبقه و مجتمع‌های تجاری و ساختمان‌های عمومی صورت می‌گیرد و وضعیت نمای محورهای اصلی شهر بازنگری می‌شود.

معاون شهردار تهران خاطر نشان کرد: پس از بهره گیری از نتایج و راهبردهای مطالعات و اقدامات عملیاتی در حوزه شهر سازی و معماری، زمینه تدوین و استخراج ضوابط و مقررات نما، منطبق با اصول و معیارهای اسلامی و ایرانی، فراهم شد و همچنین تصویب طرح تفصیلی و ابلاغ و اجرایی شدن آن در ابتدای سال ۱۳۹۱ و تأکید به تدوین و ارائه ضوابط عام نما برای ساختمان‌های شهر تهران، در بندهای ۹-۱۶ و ۱۸-۱۶ ضوابط و مقررات طرح‌های تفصیلی، این حوزه را بر آن داشت تا با عنایت به خلاً قانونی موجود در حوزه نمای شهری اقدام به تدوین ضوابط عام نمای شهری کند.

وی افزود: در حال حاضر ضوابط عام نمای شهری تدوین و پس از طی مراحل تصویب به همراه ضوابط خاص و هماهنگی‌هایی که در خصوص تعریف موضوع در فرآیند گردش صدور پروانه و پایان کار صورت پذیرفته در سطح ۲۲ منطقه ابلاغ و اجرایی می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز