خبرگزاری کار ایران

فرمانده نیروی انتظامی هرمزگان تشریح کرد:

جزئیات کشته شدن جوان ۲۵ساله در درگیری با پلیس

asdasd
کد خبر : ۱۵۷۷۵۳

اراذل و اوباش با دیدن نیرو های گشتی پلیس به سمت آنان با پرتاب سنگ حمله ور و دو تن از ماموران نیروی انتظامی نیز از ناحیه بازو و دست دچار جراحت می شوند. فرمانده نیروی انتظامی هرمزگان ادامه داد: ماموران نیروی انتظامی برای حفظ جانشان مبادرت به شلیک می کنند.

فرمانده نیروی انتظامی هرمزگان در تشریح کشته شدن فردی در هنگام برگزاری مراسم چهارشنبه آخر سال گفت: ساعت ۲۳ و ۵۸ دقیقه بیست و هفتم اسفند ماه ۹۲ از طریق فوریت های پلیس به کلانتری یازده اطلاع داده می شود که عده ای از اراذل و اوباش با ازدحام و راه بندان به تخریب اموال مردم اقدام می کنند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، سردار رضا محمدی یگانه افزود: گشت موتوری به موقعیت اعلام شده اعزام و مشاهده گردید در بلوار مادر(تقاطع کوی فرهنگیان با خیابان جدید شهناز) عده ای از اراذل و اوباش با ازدحام، راه بندان و ایجاد رعب و وحشت از طریق انفجار ترقه و پرتاب سنگ به سوی خودروهای گران قیمت عبوری به اموال شهروندان آسیب می رسانند. وی اضافه کرد: اراذل و اوباش با دیدن نیرو های گشتی پلیس به سمت آنان با پرتاب سنگ حمله ور و دو تن از ماموران نیروی انتظامی نیز از ناحیه بازو و دست دچار جراحت می شوند. فرمانده نیروی انتظامی هرمزگان با بیان این موضوع که ماموران نیروی انتظامی برای حفظ جانشان مبادرت به شلیک می کنند، گفت: با نزدیکی مهاجمان ۷تیر از سوی نیروهای انتظامی به سمت پای آنان شلیک می شود.

سردار محمدی یگانه اضافه کرد: در این میان بر اثر اصابت تیر یک نفر کشته می شود.

فرمانده نیروی انتظامی در پاسخ پرسشی مبنی بر شکایت خانواده متوفی از نیروی انتظامی گفت: پرونده مذکور در مراجع ذیصلاح در حال بررسی است و این نیرو تابع قانون بوده و هرگونه حکم صادره از سوی مراجع قضائی را تمکین می کند. سردار محمدی یگانه در ادامه گفت: به هیچکس اجازه نمی دهیم در حین ماموریت به ماموران و پرسنل نیروی انتظامی دست درازی کند و با مخلان نظم و امنیت اجتماعی و برهم زنندگان قانون با قاطعیت و اقتدار مقابله می کنیم. وی یاد آور شد: دفاع از قانون و اموال عمومی و مردم وظیفه نیروی انتظامی است و در این راستا با متجاوزان به حقوق مردم و ناامن کنندگان نظم اجتماعی با اهمال قانون برخورد خواهیم کرد.

سردار محمدی یگانه در بخش دیگری از سخنانش به تشریح عملکرد نیروی انتظامی هرمزگان در ایام تعطیلات نوروز پرداخت و گفت: در سایه اقدامات تعاملی و همکاری با سایر دستگاهها آمارها حاکی از کنترل و کاهش جرائم در این ایام است.

سردار محمدی یگانه افزود: محور اصلی و موضوعات متمرکز این ایام کنترل جرائم به ویژه سرقت ها و انضباط ترافیکی است. وی در خصوص وقوع تصادفات ایام عید نوروز سال۹۳ بیان داشت: در بازه زمانی بیست و پنجم اسفند ماه ۹۲ تا پانزدهم فروردین ۹۳ شاهد کاهش ۳۳ درصدی تصادفات در محورهای برون شهری و درون شهری بوده ایم که تعداد فقره فوتی نسبت به سال گذشته ۴۵ درصد کاهش نشان می دهد.

فرمانده نیروی انتظامی هرمزگان در ادامه گفت: در مجموع تصادفات درون شهری و برون شهری در حوزه انتظامی هرمزگان ۳۳ کشته داشته ایم که نسبت به ۴۹ کشته سال گذشته حاکی از کاهش فقره فوتی ناشی از تصادفات است.

سردار محمدی یگانه از کاهش ۴ درصدی مجروحان حوادثرانندگی خبر داد و گفت: این در حالی است که آمار تصادفات از افزایش ۱۰ درصدی حکایت دارد. وی اضافه کرد: میزان تصادفات منجر به خسارت در ایام تعطیلات نوروز نیز ۳۰فقره بوده که نسبت ۵۰ فقره سال گذشته حکایت از کاهش نسبی تصادفات منجر به خسارت است. فرماندهی نیروی انتظامی بیشترین تردد خودروها را مربوط به محور بندرعباس – سیرجان عنوان کرد و گفت: بر اساس اعلام دستگاههای ذیربط تا شانزدهم فروردین ۲ میلیون و ۱۹۷ هزار و ۳۱۰ دستگاه خودرو در محورهای استانها هرمزگان تردد کرده اند. سردار محمدی یگانه در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: ۳ هزار و ۲۰۰ دستگاه خودرو و ۳۶ هزار و ۸۸۸ دستگاه موتور سیکلت اعمال قانون شده است. وی افزود:

در همین مدت نیز بیش از ۷۹ هزار قبض جریمه به مبلغ ۲۳ میلیارد و ۱۲۵ میلیون و ۶۳۶ هزار و ۲۳۶ ریال برای خاطیان صادر شده است. به گفته فرماندهی نیروی انتظامی هرمزگان؛ بیش ترین جریمه ها مربوط به عدم داشتن بیمه خودرو، پلاک، نقص فنی، حرکات مخاطره آمیز و کلاه ایمنی بوده است. سردار محمدی یگانه از کاهش ۳۳ درصدی سرقت نسبت به مدت مشابه سال قبل خبرداد و افزود: در سرقت به عنف ۳۶ درصد، سرقت منزل ۴۸درصد، سرقت موتور سیکلت ۲۵ درصد و کیف قاپی ۷۴ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته ایم. وی با ذکر ۲۲۷ فقره سرقت کشف شده در ایام نوروز گفت: ۷باند سرقت نیز در این ایام متلاشی شدند.

سردار محمدی یگانه از دستگیری ۱۲۴۹ نفر از اتباع بیگانه خبرداد و گفت: افراد دستگیرشده جهت سیر مراحل قانونی و قضائی تحویل مقامات ذیصلاح داده شدند. وی اضافه کرد: ۳۷۸ هزار و ۱۱۲ لیتر سوخت از قاچاقچیان کشف شد که این میزان در قیاس با بازه زمانی مشابه سال گذشته به مقدار ۲۹۱ هزار و ۲۱۰ لیتر بوده است. فرماندهی نیروی انتظامی در ادامه گفت: کشفیات مشروبات الکلی داخلی نسبت به سال گذشته روندی صعودی داشته و به بیش از ۵ / ۵ برابر رسیده است. سردار محمدی یگانه در پایان با بیان کشف یک تن و ۶۳۷ کیلو و۷۶۱ گرم انواع مواد مخدر گفت: ۵۸ نفر از عناصر اصلی توزیع مواد مخدر، ۱۱۰ خرده فروش و ۴۶۱ معتاد ولگرد هم در رابطه با خرید و فروش مواد مخدر دستگیر شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز