خبرگزاری کار ایران

نشست مقام‌های سئول برای مقابله با پهپادهای کره‌شمالی

کد خبر : ۱۵۷۵۶۱

وزیر دفاع کره‌جنوبی، ورود هواپیماهای بدون سرنشین کره‌شمالی به همسایه جنوبی را اقدامی خطرناک و تحریک‌آمیز توصیف کرده و خواستار مقابله با این اقدام شد.

مقام‌های بلندپایه‌ سئول امروز – دوشنبه – با برگزاری نشستی درباره راه‌های مقابله با پهپادهای کره‌شمالی که وارد کره‌جنوبی می‌شوند و احتمال حملات انتحاری توسط آنها وجود دارد، رایزنی کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، روسای ستاد مشترک ارتش، نیروی دریایی، نیروی هوایی و فرماندهان ارتش از جمله مقام‌های حاضر در این نشست بودند.

بر اساس این گزارش، وزیر دفاع کره‌جنوبی، ورود هواپیماهای بدون سرنشین کره‌شمالی به همسایه جنوبی را اقدامی خطرناک و تحریک‌آمیز توصیف کرده و خواستار مقابله با این اقدام شد.

این نشست یک روز بعد از آن برگزار شد که سربازان کره‌جنوبی یک هواپیمای بدون سرنشین را در کوهستانی در «سامچئوک» واقع در ۲۹۰ کیلومتری شرق سئول پیدا کردند.

عملیات تجسس این سربازان در حالی صورت گرفت که گروهی از ساکنان محلی اعلام کردند که در ماه اکتبر در این منطقه شاهد سقوط یک هواپیما بودند.

خبرگزاری «یونهاپ» گزارش داد که احتمال می‌رود این هواپیمای بدون سرنشین متعلق به ارتش کره‌شمالی باشد.

بر اساس این گزارش، طی هفته‌های گذشته نیز دو هواپیمای بدون سرنشین در شهر «پاجو» در غرب کره‌جنوبی پیدا شده بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز