خبرگزاری کار ایران

در جریان سفر به پکن؛

هیگل از ناو هواپیمابر چین بازدید می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۵۷۵۱۲

هیگل نخستین مقام رسمی خارجی است که اجازه بازدید از ناو هواپیمابر «لیائونینگ» را پیدا می‌کند، هر چند این مساله هنوز به طور رسمی تایید نشده است.

یکی از مقام‌های رسمی واشنگتن اعلام کرد که «چاک هیگل» وزیر دفاع آمریکا امروز – دوشنبه – در جریان سفر به چین از ناو هواپیمابر این کشور بازدید می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، به گفته وی، هیگل نخستین مقام رسمی خارجی است که اجازه بازدید از ناو هواپیمابر «لیائونینگ» را پیدا می‌کند، هر چند این مساله هنوز به طور رسمی تایید نشده است.

تلویزیون دولتی چین به بازدید هیگل از این کشتی اشاره کرده است ولی وزارت دفاع این کشور هنوز در این‌باره اظهارنظری نکرده است.

بر اساس این گزارش، بازدید هیگل از این ناو هواپیمابر به درخواست واشنگتن صورت می‌گیرد. این درخواست به سرعت با موافقت مقام‌های پکن رو‌به‌رو شد.

بازدید هیگل از ناو لیائونینگ در ابتدای سفر سه روزه وی به چین صورت می‌گیرد.

ناو ۶۰ هزار تنی لیئونینگ که مربوط به دوران شوروی سابق است، در سال ۱۹۸۸ میلادی از اوکراین خریداری شده و در بخش کشتی‌سازی چین، بومی‌سازی شد. این ناو در حال حاضر، نماد قدرت رو به رشد دریایی چین و بلندپروازی برای نفوذ گسترده‌تر جهانی به شمار می‌رود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز