خبرگزاری کار ایران

توصیه های ستاد هماهنگی خدمات سفر به مسافران دور دوم سفرهای نوروزی

کد خبر : ۱۵۶۳۲۲

هموطنان در مکان هایی که توسط ستادهای اجرائی خدمات سفر استانها و شهرداری ها تعیین شده است، نسبت به برپایی چادر اقدام کرده و از برپایی چادر در سایر مکان ها به خصوص در حاشیه رودخانه ها و مناطقی که احتمال آبگرفتگی دارد جداً خودداری کنند.

ایلنا: ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر همزمان با آغاز دور دوم سفرهای نوروزی ۹۳ به مسافران توصیه هایی ارایه کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با عنایت به تعطیلات هفته دوم فروردین و دور دوم سفر هموطنان به نقاط مختلف کشور ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر طی اطلاعیه شماره ۱۵ مواردی به هموطنان توصیه کرد.

- مسافران با توجه به شرایط جوی و آب و هوای ناپایدار بهاری قبل از سفر طی تماس با شماره ۱۳۴ سازمان هواشناسی نسبت به کسب اطلاع از وضعیت آب و هوای مقصد سفر اقدام کنند.

- هموطنان در مکان هایی که توسط ستادهای اجرائی خدمات سفر استانها و شهرداری ها تعیین شده است، نسبت به برپایی چادر اقدام کرده و از برپایی چادر در سایر مکان ها به خصوص در حاشیه رودخانه ها و مناطقی که احتمال آبگرفتگی دارد جداً خودداری کنند.

- به هموطنان توصیه می شود برای سفر از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

- قبل از آغاز سفر ضمن بازبینی فنی خودروی شخصی طی تماس با شماره ۱۴۱ و یا سایر سامانه های پلیس از شرایط تردد محورهای مواصلاتی و جاده های منتهی به مقصد سفر اطلاع حاصل کنند.

- هموطنان برای رسیدن به مقصد سفر، زمان بیشتری در نظر بگیرند و از جاذبه های طول مسیر نیز دیدن کنند.

- مسافران و گردشگران نسبت به رعایت بهداشت و حفظ محیط زیست دقت و همکاری لازم داشته باشند.

- هموطنان استانهای کمتر دیده شده را به عنوان مقصد سفر انتخاب کرده و سفر به استانهای پر مسافر را به وقت دیگری موکول کنند.

- هموطنان در صورت بروز مشکل با سامانه ملی و شبانه روزی ۰۹۶۶۹ تماس حاصل کنند.

ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در این اطلاعیه بر حفظ ایمنی و سلامت مسافران، گردشگران و زائران در سرتاسر کشور تاکید کرد و از همه دستگاههای متولی درخواست کرد با این ستاد همکاری و مساعدت لازم را به عمل آورند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز