خبرگزاری کار ایران

عمران الزعبی:

دولت ترکیه با تسهیل ورود تروریست‌ها به سوریه قوانین بین المللی را نقض کرد

asdasd
کد خبر : ۱۵۶۲۸۶

دولت اردوغان با تسهیل ورود گروه‌های تروریستی به منطقه «کسب» در شمال لاذقیه همه قوانین و قطعنامه‌های بین المللی که اقدامات تروریستی را جرم می‌داند، نقض کرده است.

«عمران الزعبی» وزیر اطلاع رسانی سوریه تاکید کرد که دولت «رجب طیب اردوغان» نخست وزیر ترکیه ورود گروه‌های تروریستی مسلح به شمال «لاذقیه» را تسهیل کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از سانا، الزعبی گفت که دولت اردوغان با تسهیل ورود گروه‌های تروریستی به منطقه «کسب» در شمال لاذقیه همه قوانین و قطعنامه‌های بین المللی که اقدامات تروریستی را جرم می‌داند، نقض کرده است.

وی افزود که ترکیه نه فقط در منطقه کسب و شمال لاذقیه اجازه داد تروریست‌ها وارد سوریه شوند بلکه در تمام مناطق مرزی چنین کاری را انجام داده است.

الزعبی تصریح کرد که ترکیه از تروریسم بین المللی فقط در سوریه حمایت نمی‌کند بلکه قبلا از تروریسم در لیبی و تونس حمایت کرده و اکنون نیز از تروریسم بین المللی در مصر حمایت می‌کند.

وزیر اطلاع رسانی سوریه تاکید کرد که همه کسانی که از مرزهای شمالی وارد شمال لاذقیه شدند مخالف یا سوری نیستند بلکه گروه‌هایی بیگانه تا بن دندان مسلح و آموزش دیده بودند و اهداف خاصی را دنبال می‌کردند اما با رویارویی نیروهای مسلح و دفاع ملی سوریه مواجه شدند و نتوانستند به اهداف خود برسند.

وی در ادامه گفت که افراد مسلحی که به شمال لاذقیه حمله کردند چچنی، افغانی، عربستانی و لیبیایی بودند.

الزعبی همچنین تصریح کرد که برخی نظام‌های حاکم و نظام‌های عربی و منطقه‌ای نظیر عربستان، قطر و ترکیه و دیگر کشورهای حامی تروریسم در حق اسلام و مردم سوریه ستم کرده و اشتباه‌های فاحشی مرتکب شدندکه پیامدهای آن نه فقط شامل سوریه شده است بلکه شامل کشورهای آن‌ها و منطقه و جهان شده است.

وی عربستان را کارخانه صادرات تروریسم بین المللی نه فقط به سوریه بلکه به همه جهان دانست.

الزعبی درباره نشست سران عرب در کویت نیز گفت که این نشست هرگز در سطح نشست‌های سران عربی نبود زیرا افکار عمومی کشورهای عربی انتظار ندارند که در این گونه نشست‌ها نتایجی به سود مشکلات و دغدغه‌هایش حاصل شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز