خبرگزاری کار ایران

سازمان ملل:

آمریکا در استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین تجدیدنظر کند

کد خبر : ۱۵۵۷۳۵

در گزارشی که کمیته حقوق بشر سازمان ملل متحد که مقر آن در ژنو است منتشر کرد، این نهاد از آمریکا خواسته است درباره استفاده بیش از اندازه از هواپیماهای بدون سرنشین تحقیق کند و به خانواده‌های قربانیان خسارت بپردازد.

نهاد ناظر بر حقوق بشر در سازمان ملل متحد امروز - پنجشنبه - از آمریکا خواست تا در استفاده از هواپیماهای بدون سرشنین در خارج از مرزهایش از جمله در پاکستان و افغانستان تجدیدنظر کند.

به گزارش ایلنا به نقل از رادیو اروپای آزاد٬ در گزارشی که کمیته حقوق بشر سازمان ملل متحد که مقر آن در ژنو است منتشر کرد، این نهاد از آمریکا خواسته است درباره استفاده بیش از اندازه از هواپیماهای بدون سرنشین تحقیق کند و به خانواده‌های قربانیان خسارت بپردازد.

در این گزارش همچنین از دولت آمریکا خواسته شده است تا افرادی که در کشته شدن، آدم‌ربایی و شکنجه‌هایی که توسط سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا(سی‌آی‌ای) در دوران ریاست جمهوری «جورج بوش» نقش داشته‌اند، محاکمه شوند.

این گزارش از دستور «باراک اوباما» رییس‌جمهوری آمریکا برای پایان دادن به برنامه سی‌آی‌ای در اعمال روش‌های خشن برای گرفتن اعتراف، استقبال کرده اما در عین حال یادآور شده است که پرونده رسیدگی به اتهامات درباره سواستفاده از این روش‌ها، در سال ۲۰۱۲ میلادی بسته شده است.

کمیته حقوق بشر سازمان ملل متحد از ۱۸ کارشناس مستقل تشکیل شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز