خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران:

اقتصاد و فرهنگ، پیشرفت و اقتدار نظام را تضمین می کند

asdasd
کد خبر : ۱۵۵۶۲۲

امروزفرهنگ و اقتصاد عرصه تقابل نظام اسلامی با دشمن است از همین رو تنها با مدیریت جهادی است که می توان این دو حوزه را به پیش برد.

اقتصاد و فرهنگ به همدیگر وابسته هستند و توسعه فرهنگ و اقتصاد نیازمند همت و تلاش همگانی است.

به گزارش ایلنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در گفتگویی پیرامون پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب گفت: امروزفرهنگ و اقتصاد عرصه تقابل نظام اسلامی با دشمن است از همین رو تنها با مدیریت جهادی است که می توان این دو حوزه را به پیش برد.

حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی افزود: پیام نوروزی مقا م معظم رهبری فقط صرف نامگذاری نیست بلکه ارائه راهبردها و تاکتیک های نظام است، لذا همه موظفیم که این پیام ها را عملیاتی بکنیم.

وی اظهار داشت: مقام معظم رهبری با درایت و هوشمندی نیازهای روز کشور را دو عنصر " اقتصاد و فرهنگ " دانستند که ارتقا و توسعه این حوزه می تواند جهشی بسیار تاثیرگذار بر ساختار نظام و انقلاب داشته باشد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی مازندران خاطر نشان کرد: ایران اسلامی نیازمند فرهنگ سازی و تقویت بنیادهای فرهنگی است. با اقتدار فرهنگی می توان در جامعه جهانی حضور موثری داشت.

وی افزود: نظام سلطه همواره با تحریم های اقتصادی و جنگ نرم درصدد ضربه زدن به نظام اسلامی است.

ابراهیمی تصریح کرد: باید با استفاده از روش های درست و اصولی دو بخش اقتصاد و فرهنگ جامعه اسلامی را مدیریت کنیم و از همه ظرفیت ها برای تحقق این مهم بهره گیریم.

وی با بیان این که اقتصاد و فرهنگ، پیشرفت و اقتدار نظام را تضمین می کندافزود: اقتصاد و فرهنگ مهم ترین پشتوانه کشور برای پیشرفت و الگو شدن برای سایر ملل جهان است.

ابراهیمی افزود: اگر مردم و مسئولان با مدیریت جهادی در راستای تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری حرکت کنند ایران به سرعت مسیر های رشد و نوآوری را طی می کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: اگر بتوانیم پیوند میان اقتصاد و فرهنگ را برقرار کنیم خواهیم توانست به اقتدار وخود کفایی ملی و رفاه عمومی دست پیدا کنیم.

وی ادامه داد: دغدغه فرهنگ به خصوص فرهنگ اسلامی - ایرانی از موضوعاتی است که تمرکز بر روی آن باعثتقویت خودباوری در آحاد جامعه و در نتیجه تعالی و توسعه کشور می‌شود.

ایراهیمی افزود: در کنار حاکمیت تمام نهادها ازجمله حوزه های علمیه، دانشگاه ها، مساجد، روحانیون و فعالان فرهنگی و ازهمه مهمتر رسانه ها و مردم نقش مهمی در اصلاح فرهنگ دارند که باید نقش خود را به خوبی برای تحقق پیام امسال ایفا کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز