خبرگزاری کار ایران

برومندی در نطق میان دستور:

باید مراقب بود در سال جدید افزایش قیمت‌ها مردم را نگران نکند

asdasd
کد خبر : ۱۵۳۷۱۱

به دلیل عدم برنامه ریزی صحیح در سالیان اخیر و عدم توجه به ظرفیت های داخلی، وقوع زلزله خاموش خشکسالی، افزایش قیمت نهاده های کشاورزی و عدم اجرای صحیح قانون هفدمندی یارانه ها این بخش مهم ناملایمات زیادی را تحمل کرده است.

سخنگو کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی مجلس، گفت: امروز بیکاری و تورم مشکل اساسی کشور و در خواست ضروری مردم به ویژه جوانان کار و اشتغال است؛ بنابراین باید تمام ظرفیت کشور در دولت و مجلس بر این مهم معطوف و طی یک برنامه با زمانبندی مشخص نسبت به حل مشکل بیکاری اقدام جدی شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد مهدی برومندی در نشست امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور ضمن تسلیت به مناسبت شهادت حضرت فاطمه(س) با تاکید بر اینکه پرونده هسته‌ای ایران نتیجه اتهامات ناروا و ناجوانمردانه غرب و فشارهای صهیونیست ها بر گروه ۱ + ۵ به حکومت آمریکا است، ‌گفت: امید است آمریکا و غرب از این فرصت تاریخی و غیرقابل تکرار استفاده کند، ‌زیرا ملت ایران هیچ هراسی از تهدید و زیاده خواهی آمریکا و متحدانش ندارد و راه توسعه خویش در راستای فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای را ادامه خواهد داد.

نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی با تشکر از فرزندان ایران در تیم مذاکره کننده هسته‌ای و اعلام پشتیبانی خود از دستگاه دیپلماسی کشور، افزود: از تیم مذاکره کننده کشورمان می‌خواهیم همچون گذشته از منافع جمهوری اسلامی پاسداری نموده و ذره‌ای از این منافع ملی عقب نشینی نکند.

عضو کمیسیون کشاورزی؛ آب و منابع طبیعی مجلس خطاب به غرب، آمریکا، دبیر‌کل سازمان ملل و خانم اشتون تذکر جدی داد و تاکید کرد: ملت بزرگ ایران اجازه دخالت در امور داخلی را به شما نخواهند داد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، گفت: ناقضان حقوق بشر و کسانی که سابقه جنگ‌های منطقه‌ای و استفاده از بمب اتم و قتل عام انسان‌ها را در پرونده خود دارند، حق ندارند در مقوله حقوق بشر با ملت بزرگ، صلح دوست و تاریخ ساز که از فرهنگ غنی ایرانی اسلامی برخوردار اندو منشور حقوق بشر را نگاشته‌اند و اشعار شاعران بزرگش در سردر سازمان حقوق بشر نصب شده است حرف بزند.

برومندی با بیان اینکه امریکا و غرب به عنوان ناقضان حقوق بشر حق ندارند با ملتی که با تاسی از تعالیم آسمانی صلح، دوستی، برادری و استقلال را برای همه ملت‌های جهان می‌خواهند، صحبت کنند، افزود: سیاست غرب در اداره جهان یعنی رئالیسم که هیچ حقی را برای ملت‌های جهان قایل نیست و فقط زور و نابرابری را تجویز می‌کند که نتیجه آن کشتار ملت‌های سوریه، بحرین، عراق، میانمار، افغانستان و آفریقای مرکزی است.

نماینده مرودشت در مجلس خطاب به امریکا و غرب با اشاره به اینکه متأسفانه ارتباط شما در دنیای اسلام با تکفیری‌هایی است که مورد نفرت مسلمانان است، ادامه داد: آقای بان کی مون، مردم پاسارگاد در روستای ابولوردی هفته گذشته یکی از فرزندان شایسته‌اش، شهید محمدحسین رحیمی را که در راه مبارزه با قاچاقچیان به شهادت رسیده بود را تشییع کردند در حالی که سازمان ملل متحد امروز به نام مدافع حقوق بشر مدافع قاچاقچیان و سوداگران مرگ است و این مایه تأسف و ننگ است.

برومندی خطاب به اشتون گفت: اقدام خلاف اخلاق و عرف دیپلماتیک شما در ملاقات با محکومین قضایی و مخالفین جمهوری اسلامی و فتنه ۸۸، بدگمانی ما را نسبت به غرب بیشتر کرد و ملت ما چنین اقدامات ناپسند را تحمل نخواهد کرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم با سؤال از اشتون ادامه داد: اگر یک هیأت دیپلماتیک از ایران به اروپا یا آمریکا بیاید، آیا دولت های شما اجازه می‌دهند این هیأت با مخالفین شما دیدار داشته باشد؟

برومندی خطاب به اشتون افزود: اگر قصداطلاع از وضعیت حقوق بشر در ایران را داشتید باید برای دیدار با جانبازان به ویژه مصدومین شیمیایی که با سلاح های کشورهای اروپایی مدعی حقوق بشر سال ها بر روی تخت بیمارستان ها بستری هستند، برنامه ریزی می کردید تا قربانیان تروریسم را ببینید و بدانید ناقضان حقوق بشر چه کسانی هستند.

عضو کمیسیون کشاورزی؛ آب و منابع طبیعی مجلس گفت: خانم اشتون برای آگاهی بیشتر ازوضعیت حقوق بشر در ایران باید به حضور همسران و مادران شهدای هسته‌ای می‌رفتید تا ببینید و بدانید دانشمندان هسته‌ای ما به چه جرمی ترور شدند و همسران و مادران قهرمان آنها، زنان قهرمان کشور ما نظرشان درباره حقوق بشر مورد ادعای غرب چیست.

نماینده مرو‌دشت در مجلس با تشکر از مقام معظم رهبری به خاطر انتصاب آیت الله دستغیب به عنوان تولیت سومین حرم اهل بیت، حضرت احمد بن موسی(ع) افزود: امروز بیکاری و تورم مشکل اساسی کشور و د‌رخواست ضروری مردم به ویژه جوانان کار و اشتغال است بنابراین باید تمام ظرفیت کشور در دولت و مجلس بر این مهم معطوف و طی یک برنامه با زمانبندی مشخص نسبت به حل مشکل بیکاری اقدام جدی شود.

برومندی با تاکید بر اینکه باید به موج عظیم بیکاران فارغ التحصیل دانشگاهی کشور توجه ویژه شود، پیشنهاد کرد: یک کارگروه ویژه در دولت و مجلس برای برون رفت از این مشکل تشکیل شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم مشکل دیگر مردم را افزایش قیمت‌ها و تورم دانست و تصریح کرد: از دولت به خاطر شیب نزولی تورم تشکر می‌کنم، اما باید مراقب بود در سال جدید افزایش قیمت‌ها مردم را نگران نکند و دولت در اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها به شکلی عمل کند که مردم دچار مشکلات اقتصادی و معیشتی نشوند.

برومندی باتاکید بر اینکه همه باید تحقق اقتصاد مقاومتی را دنبال کنیم، ‌گفت: اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبری به معنای اتکا بر منابع داخلی، قطع وابستگی به خارج و حمایت از بخش تولید است.

نماینده مرو‌دشت در مجلس بخش کشاورزی را از بخش های مهم تولیدی کشور و موثر در تحقق اقتصاد مقاومتی نام برد و افزود: متأسفانه به دلیل عدم برنامه ریزی صحیح در سالیان اخیر و عدم توجه به ظرفیت‌های داخلی، وقوع زلزله خاموش خشکسالی، افزایش قیمت نهاده های کشاورزی و عدم اجرای صحیح قانون هدمندی یارانه‌ها این بخش مهم ناملایمات زیادی را تحمل کرده است.

برومندی ادامه داد: اینکه دامداران زحمتکش ۱۱ ماه نهاده دریافت نکنند، سوخت و کود شیمیایی به میزان کافی در اختیار کشاورزان قرار نگیرد و در موقع تولید و برداشت یک محصول همان محصول از کشورهای خارجی وارد شود، حمایت از تولید نیست.

عضوکمیسیون کشاورزی؛ آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با تشکر از رئیس جمهور به دلیل ارائه به موقع لایحه بودجه، یادآورشد: از ایشان تقاضا دارم که به آثار جهانی تخت جمشید، پاسارگاد و نقش رستم توجه ویژه کند و با اختصاص اعتبار، نسبت به حفظ و نگهداری این آثار و ایجاد زیرساخت های لازم برای گردشگران داخلی و خارجی توجه کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز