خبرگزاری کار ایران

با وجود تخصیص اعتبار ۳۰ میلیارد تومانی؛

احمد مسجدجامعی؛ باغات کن هنوز تملک نشده است

asdasd
کد خبر : ۱۵۲۷۷۳

دوران بگم بگم‌ها تمام شده و لطفا همه حرفهایتان را بزنید آن ۱۸ موردی که می‌گوید در اصلاحات اعمال نشده و بودجه را تهدید می‌کند را بخوانند.

ایلنا: رئیس شورای شهر تهران، گفت: امسال برای تملک باغات کن ۳۰ میلیارد تومان بودجه تخصیص یافت اما بر اساس گزارش رئیس سازمان پارکها و فضای سبز در این بخش اقدامی صورت نگرفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد مسجدجامعی در جلسه علنی امروز شورای شهر تهران، اظهار کرد: بهتر است با وزیر کشاورزی صحبتی داشته باشیم تا تفاهم‌نامه‌ای مشترک میان شورا و وزارت کشاورزی در بخش باغات داشته باشیم.

وی ادامه داد: ‌ امسال برای تملک باغات کن ۳۰ میلیارد تومان بودجه تخصیص یافت اما بر اساس گزارش رئیس سازمان پارک‌ها و فضای سبز در این بخش اقدامی صورت نگرفته است از این رو از شهرداری می‌خواهیم توضبح دهد چرا این کار صورت نگرفته است و نسبت به تملک باغات کم اقدام کند.

همچنین در این جلسه علیرضا دبیر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در پاسخ به نطق پیش از دستور حافظی، اظهار کرد: دوران بگم بگم‌ها تمام شده و لطفا همه حرفهایتان را بزنید آن ۱۸ موردی که می‌گوید در اصلاحات اعمال نشده و بودجه را تهدید می‌کند را بخوانند.

وی با بیان اینکه شما که در دولت نهم و دهم کار اجرایی کرده‌ایم نمی‌دانید همیشه معاون شهردار می‌تواند در سازمان‌ها و شرکت‌های زیر مجموعه‌اش باشد یا نه، افزود: ‌ درباره کاهش تعداد دوربین‌های نظارتی - تصویری در برنامه سال ۹۳ باید بگویم اعضای شورا در کمیسیون حمل و نقل و عمران اعداد و ارقام مربوط به تعداد دوربین‌ها را تایید کرده‌اند.

دبیر در خصوص بودجه آتش‌نشانی نیز گفت: مشکل بودجه آتش‌نشانی در تخصیص است. شهرداری در بودجه هزینه‌ای، ۲۱۰ میلیارد تومان درخواست کمک کرد. کمیسیون خدمات شهری این رقم را به ۲۴۵ میلیارد تومان افزایش داد و ما هم عینا این رقم را تایید کردیم اما موضوع درآمدها به پیش‌بینی میزان تحقق مربوط می‌شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه تصریح کرد: ما تصویب کردیم دو درصد عوارض پروانه‌های ساختمانی به آتش‌نشانی اختصاص یابد اما مشکل در تخصیص این درآمد است. برای مسائل سال گذشته در متمم بودجه به شدت پیگیری کردم که ۹۰ میلیارد به آتش‌نشانی اختصاص یابد اما از این ۹۰ میلیارد ۳۳ میلیارد و نیم تخصیص داده شده است.

وی گفت: مشکل دولت با بانک مرکزی و عدم شفافیت و نبودن بودجه غیرنقد است. مگر می‌توانید زمینی که تهاتر می‌شود را در بودجه نبینید. می‌توانید خزانه غیرنقد را راه بیاندازید که انجام شده تا بودجه غیرنقد هم شفاف باشد، اما اینکه بودجه شهرداری تماما نقد باشد هرگز امکان‌پذیر نیست.

دبیر افزود: اگر شما از عضویت برخی از اعضای شورا در هیات مدیره شرکتی از شهرداری مطلع هستید چرا نمی‌گویید چه کسانی عضو هیات مدیره شرکت‌ها و سازمان‌ها هستند.

دبیر همچنین به ایرادی که حافظی به بودجه ۱۹ میلیاردی شهرداری برای تامین فضای کارکنان در نظر گرفته شده اشاره کرد و گفت: شما ۵۵ هزار نفر آدم را می‌خواهید گرسنه نگه دارید؟ ۱۹ میلیارد تومان در سال برای غذای این تعداد کارمند زیاد است؟ می‌توانید به سادگی این رقم را محاسبه کنید.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه تاکید کرد: پاداش اتفاقی پاداشی است که در اختیار شهردار تهران و معاون مالی و معاون منابع انسانی قرار دارد و به کارمندان رسمی شهرداری تعلق می‌گیرد. سال گذشته متمم و مصوب ۲۷ میلیارد تومان بوده است و امسال تنها ۱۸ درصد افزایش داشته است.

تندگویان دیگر عضو شورای شهر تهران نیز در واکنش به حرف‌هایی دبیر نسبت به حافظی، گفت: چه ایرادی وجود دارد که یک عضو وقت بگذارد و این ایرادات را از بودجه به دست آورد اگرچه شاید موردی نیز درست نباشد مهم این است که مردم احساس کنند به مساله آن به درستی رسیدگی می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز