خبرگزاری کار ایران

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح کرد

جشنواره مد و لباس شگفت‌ زده‌ام کرد

کد خبر : ۱۵۲۲۱۲

مسائلی نظیر سبک زندگی، پوشش، مد و لباس جزء مسائل اساسی همه خانواده‌هاست که باید مورد توجه قرار گیرد لذا تلاش ما این است که ضمن تنوع، لباس‌ها را متناسب با ارزش‌های ملی و دینی خود بتوانیم تولید کنیم و طبیعتا این امر همکاری همه دستگاه‌های ذیربط را می‌طلبد.

ایلنا: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از سومین جشنواره مد و لباس فجر گفت: آنچه در نمایشگاه دیدم برای من شگفت آور بود. مجموعه طراحان، مجلات و ژورنال‌های فاخر و مناسب در کنار تولیدکنندگان در حد عالی ظاهر شده اند.

به گزارش ایلنا علی جنتی، پس از بازدید از سومین نمایشگاه بین‌المللی مد و لباس فجر درباره تنها ماندن وزارت ارشاد در حوزه مد و لباس به خبرنگاران گفت: اینکه بار اصلی مد و لباس بر دوش ارشاد افتاده، درست است اما باید یک همکاری جمعی صورت گیرد.

وی ادامه داد: مسائلی نظیر سبک زندگی، پوشش، مد و لباس جزء مسائل اساسی همه خانواده‌هاست که باید مورد توجه قرار گیرد لذا تلاش ما این است که ضمن تنوع، لباس‌ها را متناسب با ارزش‌های ملی و دینی خود بتوانیم تولید کنیم و طبیعتا این امر همکاری همه دستگاه‌های ذیربط را می‌طلبد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: شهرداری تهران در راستای ترویج حجاب همکاری‌هایی را انجام داده و نمایشگاهی را در بوستان گفتگو برگزار کردکه بیشتر فروشگاه بود، اما همین مقدار تلاش در جهت ترویج بسیار عالی است ضمن اینکه با وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در حال گفتگو هستیم تا صنایع فرهنگی را حمایت کنیم

جنتی توضیح داد: تا امروز بحثصنایع فرهنگی مطرح نبوده است به همین خاطر سایر دستگاه‌های صاحب نظر هم باید کمک کنند.

او درباره سطح کیفی سومین جشنواره بین‌المللی مد و لباس گفت: آنچه در نمایشگاه دیدم برای من شگفت آور بود. مجموعه طراحان، مجلات و ژورنال‌های فاخر و مناسب در کنار تولیدکنندگان خوب بسیار عالی است زیرا همیشه یکی از نگرانی‌هایی افرادی چون من نبود لباس شکیل و متناسب با فرهنگ دینی و اسلامی ما بود اما با دیدن این مدل‌ها بسیار امیدوار شدم. کارهای بسیار خوبی دیدم از جمله طراحی‌های روی لباس بسیار با محتوا بود زیرا این پیام‌ها برای ما مهم است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزارکنندگان و شرکت کنندگان در جشنواره تشکر کرد و گفت: تولیدکنندگان باید از این طراحان استفاده کنند متاسفانه در حال حاضر یک گسست بین این دو وجود دارد که در این نمایشگاه تلاش شده انسجام ایجاد شود تا آنچه که طراحی می‌شود به بازار وارد شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره حمایت و تخصیص بودجه به موسسات و صنایع پوشاک بیان کرد: بنیاد مد و لباس مصوب قانون است لذا باید به تدریج از تولیدکنندگان و برنامه‌های این بنیاد حمایت کنیم البته هر مقدار که در توان ما باشد.

جنتی تصریح کرد: طراحی، برنامه ریزی و هماهنگی کاری است که باید بنیاد ملی مد ولباس انجام دهد و این کارها تنها مادی نیست. ما باید به نحوی به بخش خصوصی کمک کنیم تا روی پای خود بایستد.

او ادامه داد: آنچه به عنوان اقتصاد فرهنگ و هنر نام می‌بریم تنها مختص بخش نگارگری و هنرهای تجسمی یا موسیقی نیست بلکه همه تلاش بر این است که کمک کنیم هنرمندان روی پای خود بایستند و به دولت نیاز نداشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز