خبرگزاری کار ایران

مدیر کل معماری و ساختمان شهرداری تهران خبر داد؛

تفکیک وظایف سازمان های مرتبط در مبحثتخریب و گودبرداری

asdasd
کد خبر : ۱۵۲۱۳۰

بر این اساس نظارت بر کیفیت اجرا در زمان ساخت و ساز بر عهده مهندس ناظر و کنترل و نظارت عالیه در خصوص کمیت و اجرای صحیح ضوابط نقشه بر عهده شهرداری خواهد بود.

ایلنا: مدیر کل معماری و ساختمان شهرداری تهران با بیان اینکه وظایف سازمان های مرتبط با مبحثتخریب و گودبرداری تفکیک و مشخص شده است، گفت: بر این اساس نظارت بر کیفیت اجرا در زمان ساخت و ساز بر عهده مهندس ناظر و کنترل و نظارت عالیه در خصوص کمیت و اجرای صحیح ضوابط نقشه بر عهده شهرداری خواهد بود.

به گزارش ایلنا، " جواد کریمیان اقبال " با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص گودبرداری ساختمان ها گفت: در این زمینه لایحه ای تهیه شد که در شورای شهر به تصویب رسید و در نهایت توسط شهرداری نیز ابلاغ شده است.

وی افزود: بر این اساس، لایحه تخریب و گودبرداری نیمه دوم امسال اجرایی شد که در این لایحه مباحثمربوط به وظایف هر یک سازمان های مربوطه مشخص و چک لیستی در این زمینه به صورت سیستمی تهیه شده که باید توسط مهندس طراح سازه، شرکت های ژئوتکنیک تکمیل و بعد از تایید سازمان نظام مهندسی در اختیار مهندس ناظر قرار خواهد گرفت.

مدیر کل معماری و ساختمان شهرداری تهران با اشاره به روند تکمیل چک لیست های مرتبط با تخریب و گودبرداری اظهار کرد: این چک لیست ها به صورت اتوماسیونی تهیه شده که به مهندس طراح ارائه می شود و توسط وی تکمیل می شود و در کنار آن شرکت های ذی صلاح ژئوتکنیک نیز این چک لیست ها را تکمیل می کنند تا در نهایت به تایید سازمان نظام مهندسی برسد و بعد آن برای اجرا در اختیار مهندس ناظر و شهرداری قرار خواهد گرفت.

کریمیان اقبال خاطر نشان کرد: در این لایحه وظایف هر یک از سازمان ها مشخص شده و بر اساس این وظایف، چک لیست های مرتبط با بخش های مختلف تکمیل و مورد بررسی قرار می گیرد.

وی با اشاره به وظایف شهرداری در این زمینه اظهار کرد: بعد از این که این وظایف توسط سازمان نظام مهندسی تایید شد، در اختیار مهندس ناظر قرار می گیرد تا کیفیت را در زمان اجرا نظارت کند و شهرداری نیز نظارت عالیه و کنترل را در زمینه کمیت و اجرای صحیح بر عهده خواهد داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز