خبرگزاری کار ایران

عضو شورای اسلامی شهر تبریز:

برای احیای باغ شهرهای تبریز باید چاره اندیشی اساسی صورت گیرد / ۳۸۵ هکتار تغییر کاربری در تبریز اعمال شده است

asdasd
کد خبر : ۱۵۱۰۱۹

یکی از شاخصه‌های توسعه پایدار شهر‌ها گسترش و نگهداری فضای سبز در شهرهاست.

ایلنا: عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: شورای شهر تبریز تمام تلاش خود را در صیانت از فضای سبز موجود به کار خواهد گرفت.
به گزارش خبرنگار ایلنا ایرج شهین باهر در نشست تخصصی فرصت‌ها و چالش‌های فضای سبز تبریز که با مشارکت شهرداری تبریز در محل دانشگاه تبریز برگزار شد، افزود: یکی از شاخصه‌های توسعه پایدار شهر‌ها گسترش و نگهداری فضای سبز در شهرهاست.
شهین باهر افزود: با توجه به گذشته شهر تبریز به عنوان باغ شهر در سالهای نه چندان دور، بایستی چاره اندیشی مناسب برای احیای فضای سبز ارائه نمود.
عضو شورای شهر تبریز افزود: سوداگری‌های زمین و مسکن، قوانین ناکارآمد، عدم دقت دستگاههای نظارتی، نبود درآمدهای پایدار شهری و نقش کمیسیون ماده پنج، از عمده علت‌های تغییر کاربری و حذف فضای سبز در تبریز به شمار می‌رود.
شهین باهر یادآور شد: در گزارشی که اخیراً توسط استاندار آذربایجان شرقی ارایه شد، به اندازه حدود ۳۸۵ هکتار تغییر کاربری در شهر تبریز اعمال شده است؛ که این رقم، معادل مساحت شهرهایی از قبیل باسمنج و سردرود بوده و از روند پرشتاب تغییرات کاربری در شهر تبریز حکایت دارد.
وی با اظهار تاسف از روند تخریب محیط زیست علی خصوص در کلانشهر‌ها در دهه‌های اخیر افزود: اگر زلزله‌های پیاپی نتوانستند در طول سال‌ها، باغ‌های تبریز را از بین ببرند؛ در عوض ما خود در عرض ۲۰ سال، باغ‌های شهر را نابود کردیم و حتی فرا‌تر از این امر، دریاچه ارومیه را خشکاندیم.
شهین باهر با اشاره به سیاستهای شورای شهر تبریز ادامه داد: حفظ فضای سبز شهر تبریز در شورای اسلامی چهارم جدی گرفته شده است؛ به طوری که با تلاش شهرداری، این پارک دوباره احیا شده و از دستبرد ساختمان‌های تجاری خارج شده است.
عضو شورای اسلامی شهر خاطرنشان کرد: شورا در نظر دارد مصوبه‌ای را به تصویب برساند تا دیگر پرونده تغییر کاربری فضای سبز به شورای تبصره ۵ ارجاع داده نشود و به این ترتیب، از تمامیت فضای سبز تبریز صیانت شود.
گفتنی است نشست تخصصی فرصت‌ها و چالش‌های فضای سبز شهر تبریز با مشارکت گروه جغرافیا و مدیریت برنامه ریزی شهری و شهرداری تبریز در دانشکده علوم انسانی دانشگاه تبریز برگزار شد.
در این همایش علمی که با حضور فعال معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تبریز، سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تبریز، سازمان توسعه عمران عون بن علی و پارک طبیعت و همچنین مرکز علمی و کاربردی شهرداری تبریز برگزار شد، اساتید دانشگاه و اعضای شورای شهر و همچنین مدیران شهری در موضوع فضای سبز تبریز اقدام به تبادل نظر درباره فرصت‌ها و چالش‌های فضای سبز تبریز کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز