خبرگزاری کار ایران

عضو هیات مدیره انجمن‌های صنفی کارگران ایران:

کارگران با استدلال‌های نخ نما شده زیر بار مزد غیرقانونی نمی‌روند

asdasd
کد خبر : ۱۵۰۵۷۲

چکیده: اظهارات مقامات دولتی و کارفرمایی در همایش روز گذشته پیامی به نمایندگان واقعی کارگران بود تا آن‌ها را که بیش از یک سال به تصویب حداقل دستمزد کمتر از نرخ تورم معترض‌ بودند، برای پذیرش تعیین مزد بدون توجه به معیارهای قانونی آماده کنند.

عضو هیات مدیره کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران هدف از همایش سه جانبه مزد و بهره‌وری را به قصد آماده‌سازی نمایندگان کارگری شورای عالی کار برای پذیرش مجدد مزد غیر قانونی دانست.

«ناصر چمنی» در واکنش به طرح موضوع «تعیین مزد بر اساس سیاست جلوگیری از کاهش اشتغال» در همایش مزد و بهره‌وری که روز گذشته(۱۱ اسفند) با حضور تشکل‌های رسمی کارگری، کارفرمایی و دولت در سالن تلاش برگزار شد، به ایلنا گفت: اظهارات مقامات دولتی و کارفرمایی در همایش روز گذشته پیامی به نمایندگان واقعی کارگران بود تا آن‌ها را که بیش از یک سال به تصویب حداقل دستمزد کمتر از نرخ تورم معترض‌ بودند، برای پذیرش تعیین مزد بدون توجه به معیارهای قانونی آماده کنند.

این فعال کارگری در ادامه بیان کرد: جامعه کارگری به دنبال اجرای قانون و رفع دغدغه‌های معیشتی‌اش است و با برگزاری همایش‌های این چنینی و استدلال‌های نخ نما شده، تحت تاثیر قرار نمی‌گیرد.

چمنی افزود: برگزاری همایش با موضوع مزد و بهره وری قابل تقدیر است اما در وقت مناسب. بعد از عید هم می‌شد در خصوص مزد منصفانه، کار شایسته، بهره وری و… همایش برگزار کرد.

عضو هیات مدیره کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران در پایان اظهار کرد: در حالی کمتر از ۱۸ روز تا پایان سال وقت باقی است، شورای عالی کار هنوز یک جلسه رسمی هم برای تعیین مزد ۹۳ برگزار نکرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز