خبرگزاری کار ایران

رئیس پژوهشکده بیوتکنولوژی ایران خبرداد:

تولید مجدد محصولات ترا ریخته در کشور

asdasd
کد خبر : ۱۵۰۵۶۳

محصولات تراریخته فقط برای تامین امنیت محصولات غذایی نیست بلکه تولید این محصول بیشترین سود را به محیط زیست می‌رساند.

ایلنا: رئیس پژوهشکده بیو تکنولوژی ایران از تولید مجدد محصولات ترا ریخته به جای واردات آن به کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ " بهزاد قره یاضی " در نشست خبری که امروز ظهر برگزار شد، گفت: محصولات مهندسی ژنتیک شده به محصولاتی اطلاق می‌شود که در مسیر تولیدشان از سموم خطرناک شیمیایی استفاده نمی‌شود.

وی ادامه داد: این‌ها محصولاتی هستند که با استفاده از پیشرفته‌ترین روشهای علمی نسبت به آفات مقاوم شده در نتیجه دیگر نیازی به استفاده از سموم و تخریب محیط زیست نیست.

به گفته قره یاضی هدف اصلی در محصولات ترا ریخته این است که بتوانیم با مقدار کمی آب، محصولات را تولید کنیم به طوری که گیاهان زراعی را در جایی که آب کمتر دارند، پرورش دهیم.

رئیس پژوهشکده بیوتکنولوژی ایران تاکیدکرد: در این صورت دیگر نیازی به حفر چاه های غیر مجاز نیست؛ که چنین بلایی را بر سر دریاچه ارومیه بیاوریم.

وی با اشاره به اینکه در طول تاریخ کشاورزی دنیا هیچ فن آوری را سراغ نداریم که به این سرعت مورد پذیرش قرار گرفته باشد، افزود: ۱۹ کشور در حال توسعه همانند بزریل؛ آرژانتین؛ بورکینافاسو؛ چین، هندوستان؛ آفریقای جنوبی پاراگوئه؛ اروگوئه؛ پاکستان؛ فیلیپین؛ میانمار؛ مکزیک؛ کلمبیا؛ سودان؛ شیلی محصولات ترا ریخته را کشت می‌کنند.

قره یاضی با ابراز تاسف از اینکه طی هشت سال گذشته در این زمینه علاوه بر عرصه جهانی در منطقه نیز با یک پس رفت مواجه بودیم، افزود: از سال ۱۳۸۳ تولید مزرعه ای انبوه این محصولات آغاز و تا سال ۸۵ ادامه داشت اما در دولت گذشته و دوره وزارت اسکندری با تولید این محصولات برخورد شد.

وی با اشاره به اینکه محصولات تراریخته فقط برای تامین امنیت محصولات غذایی نیست، افزود: تولید این محصول بیشترین سود را به محیط زیست می‌رساند زیرا بر اساس مطالعات انجام شده با تولید محصولات تراریخته ۴۷۸ کیلوگرم ماده موثر حشره کشهای شیمیایی بی‌نیاز می‌شویم واین باعثمی‌شود که این قدر آفت کش مصرف نشود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز