خبرگزاری کار ایران

خطیب نماز جمعه تهران:

دهان جسارت کنندگان را خرد خواهیم کرد / با هیچ کشوری سر جنگ نداریم

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۵۵۰

تا این انقلاب محتوای دینی و ولایت فقیه دارد دشمنان با جنگ نظامی یا جنگ نرم یا تحریم اقتصادی و فشارهایی که در این سی و پنج سال از وارد آوردن آن مضایقه نکردند، نمی توانند انقلاب ما را نابود کنند.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: چشم دوختن به رفع تحریم ها کارساز نیست. ما مذاکره را قبول داریم و با هیچ کشوری سر جنگ نداریم، اما اگر کشوری علیه ما گزینه های نظامی داشته باشد ما در سنگرجهاد آماده هستیم و دهان جسارت کنندگان را خرد خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی در خطبه های این هفته نمایز جمعه تهران با بیان این که ۲۲ بهمن سالروز تحقق وعده خدا؛ پیروزی نور بر ظلمت؛ معنویت بر بی دینی خون بر شمشیر و پیروزی امامت و ولایت بر سلطنت بود، اظهار داشت: مردم ایران با حضوردشمن شکن و حماسی خود با پا فشاری روی اصول انقلابی به دنیا اثبات کرد که پایبند به همان انقلاب سال ۵۷ با وسعت پیشرفت است.

وی ادامه داد: در انقلابهای دیگر شرق و غرب از انقلاب فرانسه گرفته تا انقلاب کمونیستی در ابتدا شعارهایی داده شده و چند روزی آب و رنگ شعارهایشان در جامعه باقی بود. اما درهیج جا سابقه ندارد که انقلابی بتواند بیشتر از یک سال حرارت اولیه خود را حفط کند.

وی افزود: اما برای ملت ایران سی و پنج سال این انقلاب گرما بخش بوده و هر سال بهتر از سال قبل از انقلاب خود پاسداری کرده اند. در این جهاد مقدس جنگ نرم ملت ایران با حضور دهها میلیونی خود دهان صهیونیستها را خرد کرده اند و پیروزی خود را به رخ جهانیان کشیده اند.

آیت الله صدیقی با بر شمردن اسلامیت به عنوان نخستین رکن پیروزی مردم خاطر نشان کرد: دولتهای اسلامی باید دغدغه نماز؛ حجاب؛ عفت؛ و پاکدستی مسئولان را داشته باشند که از لزوم اسلامیت است. انقلاب ما انقلاب مکتب و دین بود. دومین رکن پیروزی محوریت ولایت فقیه است، رهبر جامعه دینی خلیفه خداست و در زمان غیبت ولایت فقیه استمرار حرکت انبیاست.

خطیب جمعه تهران با اشاره به این فرمایش امام راحل که پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به ممکلت شما آسیبی نرسد، افزود: حضور چند میلیونی مردم تجدید بیعت سالیانه با رهبری انقلاب است. سومین رکن پیروزی مسئله مقابله با استکبار است، آن چه انقلاب مصر را به باد داد و امروز در یمن و دیگر نقاط مشاهده می شود این که می بینیم خونهایی ریخته شده ولی نتیجه ای حاصل نشد به این دلیل است که آنها برای مبارزه با استکبار هوشیاری لازم را نداشتند.

وی تاکید کرد: تا این انقلاب محتوای دینی و ولایت فقیه دارد دشمنان با جنگ نظامی یا جنگ نرم یا تحریم اقتصادی و فشارهایی که در این سی و پنج سال از وارد آوردن آن مضایقه نکردند، نمی توانند انقلاب ما را نابود کنند. آنان بنا دارند شما را از خط انقلاب و امام و اسلام جدا کنند اما تا به حال نتوانستند و حضور فعال شما مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن اثبات کرد که هرگز نیز نخواهند توانست.

امام جمعه موقت تهران در ادامه سخنان خود استقلال را جزء خطوط اصلی انقلاب اسلامی توصیف کرد و اظهار داشت: امام راه تازه ای را عرضه کرد. نظام کمونیستی و نظام لیبرال دموکراسی از درون پوسیده بود و هست. دنیا منتظر راه نو ای است که محوریت عرشی و الهی داشته باشد، امام رحمت اله علیه هم نظام وابسته به غرب را بیرون کرد و هم شجره خبیثه را دفن نمود و هم به جای آن نظامی مبتنی بر خواست مردم بنا کرد و این جزء معجزات امام(ره) است.

وی ادامه داد: مسئله دیگر این است که عده ای گمان کرده اند که استقلال و پیشرفت با هم ناسازگارند. نظام ما بهترین نمونه است که اثبات می کنند پیشرفتهای عظیم ما در حوزه هسته ای و غیره درسایه مقاومت شکل گرفته و مقاومت رمز پیشرفت است و تاکید مقام معظم رهبری همواره این است که به ظرفیت های درونی تکیه کنید.

صدیقی تاکید کرد: چشم دوختن به رفع تحریم ها کارساز نیست. ما مذاکره را قبول داریم و با هیچ کشوری سر جنگ نداریم اما اگر کشوری علیه ما گزینه های نظامی داشته باشد ما در سنگرجهاد آماده هستیم و دهان جسارت کنندگان را خرد خواهیم کرد. توهم انان این بود که ملت ایران به دلیل تحریمها تن به مذاکره دانند این غلط است و کوتاه آمدن ملت ایران در برخی دست آوردها به خاطر شکم ومشکلات اقتصادی نیست و ملت ایران از عزت و پیشرفت خود سر سوزنی کوتاه نخواهد آمد.

خطیب جمعه تهران ادامه داد: نجابت برخی از افراد داخلی ما و فضا سازی برخی از عناصر وابسته به دشمن غرب را به این اشتباه انداخت که به بی ادبی و جسارت متوسل شود که ملت ایران را صدقه خور امریکا بداند.

صدیقی آمریکا را وحشی، خونخوار، بی قانون و یغماگر توصیف کرد و گفت: ملت ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن جواب بی ادبی ها و جسارتهای آنان را به خوبی داده است.

امام جمعه موقت تهران در پایان خطبه دوم هچمنین سالگرد فتوای حضرت امام(ره) در باره سلمان رشدی را گرامی داشت و آن را جزء صفحات زرین حیات امام دانست.

وی همچنین در بخشهایی از خطبه اول نماز جمعه تهران با بیان این که تقوی کلید بهشت است. در ادامه بحثخود پیرامون اسرار نماز اظهار داشت: نماز میهمانی خدا و مهمانی ضعیف و ذلیل با میزبان کریم قدرتمند مطلق واد معامله می شود.

ایت الله صدیقی گفت: نماز سخن گفتن با خداست؛ نماز تکلیف نیست بلکه تشرف است و امیدواریم خداوند توفیق ادای نماز خاشعانه و عاشقانه را به ما عنایت فرماید.

ا

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز