خبرگزاری کار ایران

تابش به ایلنا خبر داد:

اختصاص اعتبار ۵۵۰ میلیاردی برای مقابله با ریزگرد‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۵۴۸

ما از مقام معظم رهبری استدعا داریم همچنان که نسبت به صیانت و جلوگیری از تخریب محیط زیست توجه ویژه‌ای دارند؛ در صورت امکان، موضوع محیط زیست در نامگذاری سال‌های اخیر مورد توجه ایشان قرار گیرد.

ایلنا: عضو فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: در بودجه سال ۱۳۹۳ مبلغ ۵۵۰ میلیارد ریال برای مقابله با ریزگرد‌ها، احیای تالاب‌ها و دریاچه‌ها اختصاص یافته است.

" محمدرضا تابش " در گفت وگو با ایلنا اظهار داشت: امسال موضوع محیط زیست در مجلس شورای اسلامی مورد توجه بسیاری قرار گرفت. یک ردیف درآمدی به مبلغ ۲۷۰ میلیارد ریال جرایم زیست محیطی ایجاد کردیم که صرف خارج کردن خودروهای فرسوده خواهد شد.

تابش ادامه داد: دولت بودجه جاری سازمان حفاظت محیط زیست را ۱۶ درصد افزایش داده بود که مجلس شورای اسلامی آن را به ۴۰ درصد رساند.

وی اظهار داشت: همچنین شرکت نفت را مکلف کردیم در مناطق نفت خیز برای جبران آلودگی‌ها و خسارات وارده جریمه پرداخت کند که این از محل ۴.۵ درصدی سهم شرکت نفت تامین می‌شود.

عضو فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی به مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها اشاره کرد و گفت: دولت در نظر دارد در مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال(یک هزار میلیاردتومان) به سازمان محیط زیست و دستگاه‌های مرتبط اختصاص دهد.

وی ادامه داد: این مبلغ برای مقابله با آلودگی‌های زیست محیطی، جلوگیری از تخریب‌های زیست محیطی، گسترش شبکه‌های توزیع مترو، توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی، خارج کردن خودرو‌ها و موتور سیکلت‌های فرسوده و تبدیل موتور سیکلت‌های بنزینی به برقی هزینه می‌شود.

تابش اظهار داشت: ما از مقام معظم رهبری استدعا داریم همچنان که نسبت به صیانت و جلوگیری از تخریب محیط زیست توجه ویژه‌ای دارند؛ در صورت امکان، موضوع محیط زیست در نامگذاری سال‌های اخیر مورد توجه ایشان قرار گیرد.

تابش همچنین در مورد تصویب طرح آلودگی هوا گفت: منتظر هستیم این طرح در قالب لایحه به مجلس شورای اسلامی ارایه شود و با توجه به اهمیت آن برای دولت در قالب طرح یک فوریت یا دو فوریت بررسی می‌شود.

وی تاکید کرد انتظار داریم این طرح حداقل در قالب قید یک فوریت در مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز