خبرگزاری کار ایران

بررسی کارنامه ساواک بر پایه اسناد در کتابخانه ملی

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۵۳۴۳

همایش علمی «کارنامه ساواک: واکاوی بر پایه اسناد»، همزمان با ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی و بزرگداشت چهل‌وپنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به منظور معرفی و بررسی اسناد فعالیت‌های ساواک، در سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران، همایش علمی «کارنامه ساواک: واکاوی بر پایه اسناد»، همزمان با ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی و بزرگداشت چهل‌وپنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی روز سه‌شنبه ۱۷ بهمن ماه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲ در سالن همایش معاونت اسناد ملّی سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران (ساختمان گنجینه) برگزار می‌شود. 

در این همایش یک روزه قاسم تبریزی (پژوهشگر موسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی و موزه عبرت) موضوع «عملکرد اداره کل سوم ساواک» و محمدتقی تقی‌پور (نویسنده و پژوهشگر تاریخ معاصر) درباره «مناسبات امنیتی حکومت پهلوی و رژیم صهیونیستی» مطالب خود را ارائه خواهند داد. 

بخش دیگری از این همایش به صحبت‌های مصطفی جوان درباره «نقش و عملکرد ارتشبد حسین فردوست در دفتر ویژه اطلاعات» اختصاص دارد، شاداب عسگری (نویسنده و پژوهشگر تاریخ معاصر و دفاع مقدس) موضوع «ساواک در گام آخر» را بررسی می‌کند و علی‌اکبر علیمردانی (پژوهشگر تاریخ معاصر و رئیس پیشین مرکز بررسی اسناد تاریخی) سرفصل «ملاحظات تاریخ نگارانه دربهره گیری از اسناد ملّی» را شرح می‌دهد. 

لازم به توضیح است حضور عموم علاقه‌مندان و پژوهشگران تاریخ انقلاب اسلامی در این همایش علمی آزاد است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز