خبرگزاری کار ایران

پیونگ یانگ خواستار پایان تنش نظامی با سئول شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۱۵۸

پیونگ یانگ از سئول نخواسته است که رزمایش‌های معمولی خود را متوقف کند اما این کشور را تشویق به توقف رزمایش‌ها برای حمله نظامی با حمایت نیروهای خارجی کرده است.

کره شمالی خواستار پایان دادن به همه تنش‌های نظامی با کره جنوبی شد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «کمیته دفاع ملی» کره شمالی طی نامه‌ای که به دستور «کیم جونگ اون» رهبر این کشور به کره جنوبی ارسال شد تاکید کرد که آنچه برای بهبود روابط کره شمالی و کره جنوبی مهم است اتخاذ تصمیم شجاعانه در مورد توقف همه اقدامات نظامی کینه توزانه است.

در این نامه آمده است که بسیار تاسف آور است که مسئولان کره جنوبی بر عملکر نادرست و موضع منفی اصرار می‌کنند.

در نامه کمیته دفاع ملی که بالا‌ترین نهاد نظامی در کره شمالی به شمار می‌رود همچنین آمده است که نباید کره جنوبی بدون فکر کردن، به پیشنهادات پیونگ یانگ تردید کره یا تفسیر بد کند یا با عجله این پیشنهادات صادقانه را رد کند.

در این نامه علاوه بر آن تاکید شده است که پیونگ یانگ از سئول نخواسته است که رزمایش‌های معمولی خود را متوقف کند اما این کشور را تشویق به توقف رزمایش‌ها برای حمله نظامی با حمایت نیروهای خارجی کرده است.

در همین حال، کره شمالی هفته پیش سلسله پیشنهاداتی به کره جنوبی داد و از سئول خواست رزمایش‌های نظامی مشترک خود با آمریکا را لغو کند و جنگ لفظی نیز میان دو کشور متوقف شود که کره جنوبی این پیشنهادات را رد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز