خبرگزاری کار ایران

کدام کارگران نیاز به آزمایش در محل کار دارند؟

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۹۲۲۰

آزمایشگاه تهران لب، بهترین آزمایشگاه تهران برای انجام آزمایش در محل کار شامل ادرار و آزمایش خون و... است که می توانید به راحتی با تلفن 1650 برای استان تهران و 88709970-021 برای دیگر استان‌ها تماس بگیرید و به راحتی آزمایش مورد نظر را در محل کار انجام دهید.

آزمایش در محل کار یکی از ارکان مهم برخی از مشاغل است که عدم پایبندی کارفرمایان به آن می تواند تبعات سنگینی به همراه داشته باشد. بهترین آزمایشگاه تهران انجام اینکار را با فراهم کردن امکان آزمایش در محل کار، بسیار ساده کرده است.

ماده 50 قانون تامین اجتماعی نیز با اشاره به تخطی کارفرمایان و مسئولان و برخورد با آنها در صورت وقوع حادثه، اهمیت این نوع آزمایشات را تائید میکند:

«مطالبات همه سازمان ها بابت حق بیمه، خسارات تاخیر و جریمه‌ های نقدی ناشی از اجرای قانون در حکم مطالبات مستند به اسناد لازم الاجرا هستند و طبق مقررات مربوطه به اجرای مفاد اسناد رسمی به وسیله ماموران اجرای سازمان قابل وصول می‌باشد».

آزمایش طب کار چیست؟

طبق تعریف دانشنامه ویکی پدیا، طب کار (Occupational Medicine) شاخه‌ای از پزشکی است که در زمینهٔ خدمات سلامت شغلی فعالیت می‌نماید. آزمایش طب کار به منظور تعیین میزان سلامت افراد، قبل و در حین مدت همکاری افراد با سازمان ‌ها و مجموعه ‌های مختلف انجام میشود.

انجام این آزمایشات به پزشک و مجموعه کمک میکند تا در صورتی که بیماری یا آسیبی به فرد وارد شد، تشخیص دهند که آسیب در اثر فعالیت شغلی و محیط کار وارد شده یا خیر. معمولا هزینه آزمایش طب کار توسط کارفرمایان انجام می شود.

(منبع علمی برای مطالعه: https://en.wikipedia.org/wiki/Occupational_medicine)

* چه موقع آزمایش طب کار گرفته میشود؟

از جمله مهم ترین مواردی که در معاینات استخدام و معاینات ادواری (آزمایشاتی که بصورت سالانه و در حین همکاری گرفته میشوند) مورد بررسی قرار میگیرند، خون و ادرار هستند. علاوه بر این دو مورد، در برخی از مشاغل کاری ممکن است تست‌ های آمادگی جسمانی و سلامت فیزیکی افراد نیز مورد بررسی قرار گیرد.

کارفرمایان و سازمان‌ های مختلف ممکن است در مواقع مختلفی از این آزمایش در محل کار یا آزمایشگاه استفاده کنند، برای مثال:

·       آزمایش طب کار در بدو استخدام

بسته به جایگاه و نوع شغل ممکن است انتظارات سلامتی خاصی مدنظر کارفرما باشد و به این منظور ممکن است شرایط جسمانی فرد از نظر نقص یا بیماری سنجیده شود. این نوع آزمایش بسته به جایگاه شغلی، ممکن است مواردی از جمله آزمایش اعتیاد، خون و ادرار و گاها تست DNA را شامل شود.

·       آزمایش های معاینات دوره ای

ماده 92 قانون کار میگوید که هر فرد شاغل برای جلوگیری از بیماری و مشکلات ناشی از کار، باید بصورت سالانه معاینات دوره ای مشاغل را انجام دهد.

در این آزمایشات، عوامل خطر زا در محیط کار بررسی میشوند و در صورت وجود علائم مربوط به آسیب در شخص، به کارفرمایان گزارش داده شده و مورد در پرونده پزشکی شخص ثبت میشود تا درمان وی انجام گیرد و یا جایگاه شغلی او تغییر کند.  

·       آزمایش برای تعیین محدودیت شغلی

در صورتی که بروز بیماری یا حادثه شغلی، کارفرما یا خود شخص آسیب دیده درخواست بررسی شرایط جسمی جدید را میدهد. سپس پزشکان با اطلاع از جایگاه و نوع کار شخص آسیب دیده و نوع آسیب وارد شده، اطلاعات لازم درباره توانایی های او برای تعدیل وظایف جدید بصورت دائم یا موقت را در اختیار مجموعه قرار میدهد.

·       معاینات ویژه و چکاپ کارمندان

نوع دیگری از آزمایش در محل کار است که به منظور تشخیص زودرس بیماری و کنترل آن، ویژه کارمندان انجام میشود و با توجه به جنسیت، سابقه خانوادگی، بیماری های زمینه ای و سن افراد طراحی شده و صورت میگیرد.

·       آزمایش عدم اعتیاد

اعتیاد یکی از مهم ترین مشکلات کار است که تاثیر منفی روی عملکرد افراد دارد و مانع استخدام در بیشتر مشاغل، بخصوص مواردی که شامل رانندگی و کار با ماشین آلات است میشود.

استخدام افرادی که دارای مشکل اعتیاد هستند علاوه بر ایجاد مشکلات رفتاری و بهداشتی در محل کار، باعث کاهش شدید بهره وری نیروی انسانی میشود. به همین دلیل آزمایش در محل کار از نوع طب کار، تست اعتیاد را نیز شامل میشود.

* آزمایش خون طب کار شامل چیست؟

آزمایش خون یکی از رایج ترین موارد آزمایش در محل کار تهران، چکاپ ‌های ادواری و طب کار است که در آن شاخص های مختلفی مورد بررسی قرار می گیرند. انجام آزمایش خون کمک میکند تا اکثر مشکلاتی که ممکن است فرد متقاضی به آنها دچار باشد تشخیص داده شوند.

این آزمایش شامل:

  • تست CBC برای شمارش گلبول قرمز، گلبول سفید، هموگلوبین، پلاکت و... در خون
  • تست چربی خون برای سنجش میزان کلسترول و میزان تری گلیسیرید در خون
  • تست آنزیم برای سنجش میزان آنزیم های کبدی در خون
  • آزمایش قند خون برای سنجی میزان گلوکز و تشخیص دیابت
  • تست اعتیاد برای اطمینان از عدم مصرف هرگونه مواد مخدر

* آزمایش ادرار طب کار شامل چیست؟

اگرچه تست ادرار در آزمایش طب کار شامل بررسی و تجزیه کامل آن میشود، اما در اکثر مواقع این تست برای تشخیص اعتیاد فرد متقاضی کار گرفته میشود. برای این کار یک لوله یا ظرف مخصوص در اختیار شخص قرار می گیرد و پروسه آن از طریق دوربین مدار بسته یا همراهی مسئول نظارت انجام میشود تا از هرگونه خطا و دستکاری نمونه جلوگیری شود.

به طور کلی تست ادرار در آزمایش طب کار مثل یک آزمایش ادرار معمولی است و با بررسی اجزای مختلف نمونه، می توان بیماری های کلیوی، کبدی و دیابت را نیز مورد بررسی قرار داد.

کدام کارگران نیاز به آزمایش در محل کار دارند؟

تهران لب، بهترین آزمایشگاه تهران برای آزمایش در محل کار

استخدام نیروی کار فاقد شرایط جسمانی و سلامتی لازم می تواند مشکلات و هزینه‌ های زیادی برای کارفرمایان و مجموعه ها به همراه داشته باشد.

همچنین در خصوص انجام آزمایش ادواری که از جمله آزمایشات ضروری برای برخی مشاغل است، استفاده از یک آزمایشگاه مناسب میتواند بهترین نتایج را به همراه داشته باشد.

آزمایشگاه تهران لب، بهترین آزمایشگاه تهران برای انجام آزمایش در محل کار شامل ادرار و آزمایش خون و... است که می توانید به راحتی با تلفن 1650 برای استان تهران و 88709970-021 برای دیگر استان‌ها تماس بگیرید و به راحتی آزمایش مورد نظر را در محل کار انجام دهید.

- آزمایش خون و آزمایش ادرار در محل کار تهران لب

کارمندان شما دیگر نیازی به دریافت مرخصی برای مراجعه حضوری به آزمایشگاه را نداشته و میتوانند آزمایش طب کار را  در ساعات اداری و با صرف چند دقیقه وقت انجام دهند.

- تست DNA در محل کار

تهران لب یک آزمایشگاه فوق تخصصی ژنتیک و پاتوبیولوژی در پایتخت است و به متقاضیان این امکان را میدهد تا تمامی خدمات تست DNA و مشاوره ژنتیک (https://tehranlab.com/test-and-genetics-counseling) را در محل کار خود دریافت نمایند.

- آزمایش تشخیص هویت در محل کار

تست پدر فرزندی، تشخیص هویت یا ابوّت یکی از رایج ترین کاربردهای تست DNA در محل کار یا آزمایشگاه است که وجود رابطه خونی بین پدر و نوزاد یا حتی جنین را مشخص میکند. تهران لب به عنوان بهترین آزمایشگاه تهران در حوزه ژنتیک، این آزمایش را با دقت 99 درصد انجام میدهد.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز