خبرگزاری کار ایران

معاون برنامه‌ریزی استانداری بوشهر:

انتقال اعتبارات آمایش سرزمینی از وزارت نفت به استانداری بوشهر

کد خبر : ۱۳۵۷۶۹

حقق چشم انداز توسعه‌ای سال ۱۴۰۴ در گرو داشتن اطلاعات به روز درحوزه‌های مختلف بوده و وظیفه همه مسئولان، استفاده از این اطلاعات برای توسعه استان از طریق سامانه ساتراست.

معاون برنامه‌ریزی استانداری بوشهر گفت: اعتبارات تدوین و تهیه سند آمایش سرزمینی استان بوشهر که در اختیار وزارت نفت است به استانداری بوشهر برای تسریع در تدوین این سند منتقل می‌شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا، رضا عوض‌پور در نشست هماهنگی استقرار سامانه ساترا در اداره‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر با بیان اینکه استقرار سامانه ساترا پایه و اساس تدوین آمایش سرزمینی است اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای تدوین سند آمایش سرزمینی که لازمه توسعه و پیشرفت متوازن استان بوشهر است انجام شده است.
وی با بیان اینکه برای تدوین و مطالعه آمایش سرزمینی استان بوشهر اعتبارات آن مصوب و تخصیص یافته است گفت: این اعتبارات که از سوی وزارت نفت تامین شده است اکنون در اختیار این وزارتخانه است که با هماهنگی‌های به عمل آمده به حساب استانداری بوشهر منتقل می‌شود.
معاون برنامه ریزی استانداری بوشهر با بیان اینکه استقرار سامانه ساترا زمینه توسعه و پیشرفت همه جانبه استان را فراهم می‌کند تصریح کرد: سامانه ارزیابی آمایش و رصد توسعه استان بوشهر که داده‌های استان در آن قرار دارد و هرسه ماه یکبار به روز رسانی می‌شود ظرفیت‌ها و قابلیت‌های استان در ابعاد گوناگون شهری و روستایی رصد می‌شود و برطرح‌ها و برنامه‌ها نظارت مداوم صورت می‌گیرد.
عوض‌پوربا بیان اینکه داشتن اطلاعات پایه برای نیل به توسعه در هر جامعه‌ای ضروری است تصریح کرد: تحقق چشم انداز توسعه‌ای سال ۱۴۰۴ در گرو داشتن اطلاعات به روز درحوزه‌های مختلف بوده و وظیفه همه مسئولان، استفاده از این اطلاعات برای توسعه استان از طریق سامانه ساتراست.
وی با تاکید بر تلاش تمامی دستگاه‌های اجرایی استان برای ارائه آمار و اطلاعات دقیق و به روز بودن این سامانه، خواستار ارائه پژوهش‌هایی در این زمینه و ارسال نتایج تحقیقات به این سامانه شد.
معاون برنامه ریزی استانداری بوشهر خاطر نشان کرد: سامانه آمایش ساترا شامل همه شاخص‌های توسعه‌ای استان در تمامی زمینه‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز