خبرگزاری کار ایران

سرپرست مرکز جوانی جمعیت سلامت:

۲۲ تا ۲۳ میلیون زن در سن باروری داریم/ براساس پژوهش‌ها، ایرانی‌ها خواهان سه فرزند هستند

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۷۶۰۳

سرپرست مرکز جوانی جمعیت سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت گفت: الگوی فرزندآوری در حال تغییر است و شاهد افزایش موالید در فرزندان سوم و چهارم هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، صابر جباری، سرپرست مرکز جوانی جمعیت سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت در نشست خبری خود که صبح امروز به مناسبت هفته ملی جمعیت برگزار شد، گفت: وزارت بهداشت وزرات پیش رو در اجرای قانون جوانی جمعیت است.۹۵ درصد تکالیف وزارت بهداشت در این خصوص انجام شده است و ۴ قانون نیز در حال ابلاغ است.

وی ادامه داد: میزان موالید در کشور ۳.۷ در کشور کاهش پیدا کرده، اما شیب کاهش کمتر بوده است همچنین میانگین مادران ۲۷.۳ و پدران ۳۲ سال است. توصیه ما این است که در دو سال اول ازدواج اقدام به فرزندآوری کنند چراکه اگر به تاخیر بیفتد ممکن است مشکل ناباروری دیر تشخیص داده شده و درمان آن سخت تر شود.

وی ادامه داد: الگوی فرزندآوری در حال تغییر است و شاهد افزایش موالید در فرزندان سوم و چهارم هستیم و این نوید بخش این است که اگر در زمینه اقتصادی و فرهنگ سازی عمل کنیم می توانیم جوانی جمعیت را حفظ کنیم. میانگین سنی ازدواج در پسران ۲۸ سال و در دختران ۲۳ سال است بغیر از استان سیستان و بلوچستان در بقیه استان‌ها روند ازدواج کاهشی بوده است که به دلایل متعددی بستگی دارد.

وی درباره اعتبارات قانون جوانی جمعیت گفت: اعتبار مصوب جوانی جمعیت برای وزارت بهداشت در سال گذشته ۲.۳ همت بوده اما هیچ بودجه ای تخصیص پیدا نکرده است.

به گفته وی ۲۲ تا ۲۳ میلیون زن در سن باروری یعنی سن ۱۵ تا ۴۹ سال داریم.

وی درباره اقدامات گروه نفس گفت: گروه نفس با رویکرد مسئله محوری علت سقط را بررسی کرده و آن را رفع می کنند عمده این سقط ها هم به دلیل مشکلات اقتصادی نیست بلکه بیشتر موضوعات فرهنگی است. در کل دنیا ۳۳ درصد بارداری ها ناخواسته است و این مختص کشور ما نیست و اگر مادری ناخواسته باردار شود خطایی مرتکب نشده است.

وی خاطرنشان کرد: براساس پژوهش ها ایرانی ها فرزند دوست بوده و خواهان سه فرزند هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز