خبرگزاری کار ایران

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان زنجان تاکید کرد:

شورای پژوهش می‌تواند بازوی فکری در سطح استان زنجان باشد

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۶۵۹

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، حوزه فرهنگ و هنر را در جامعه حوزه گسترده عنوان کرد و گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان متولی فرهنگ عمومی در استان است.

زنجان _ ایلنا: مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان زنجان گفت: تدوین اطلس فرهنگی استان زنجان جزو ضروریات است.

به گزارش ایلنا از زنجان، بعد از ظهر پنج شنبه(۱۹دی) اولین جلسه شورای پژوهش فرهنگی استان زنجان، به ریاست مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور اعضای شورای پژوهش فرهنگی و دبیر و مسئول پژوهش اداه کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان برگزار شد.

در این جلسه ناصر مقدم، مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان زنجان، با اشاره به اهمیت پژوهش در جامعه و دستگاه‌های اجرایی استان گفت: اقدامات مطلوب و موثر در زمینه پژوهش دارای اهمیت اساسی در جامعه است.

مقدم با بیان اینکه برای انجام دادن امورات پژوهشی باید نقاط ضعف و قوت شناسایی و بررسی شود، افزود: شناسایی هدف ورفع مشکلات در این راستا حائز اهمیت است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، با عنوان اینکه با عملی شدن پژوهش در معنای واقعی آن، در حوزه‌های مختلف تحقیق و پژوهش در جامعه و همچنین کاربردی کردن آن احتمال خطا در مسائل جامعه کاهش می‌یابند، تصریح کرد: با این روش شاهد پیشرفت در جامعه و رفع مشکلات در حوزههای پژوهشی خواهیم بود.

این مقام مسئول در استان کاربردی نبودن پژوهش در جامعه را یکی از ضعف‌ها در این حوزه برشمرد وگفت: باید شاهد اقدامات مطلوب در این زمینه باشیم.

مقدم در ادامه با تاکید بر اهتمام ویژه در جذب بودجه‌های پژوهشی خاطر نشان کرد: با واقف شدن ازاهمیت جذب بودجه‌های پژوهشی در دستگاه‌ها باید در این زمینه تلاش شود.

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان زنجان، در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه گاهی رفع تکلیف از طرف برخی‌ها دردستگاههای اجرایی باعثاجرای ناقص برای امورات در این زمینه هاست اظ‌ها رکرد: باید در مرحله کاربردی کردن پژوهش در استان شاهد اقدامات مطلوب باشیم.

وی شناخت و بررسی نقاط ضعف وقوت دراین راستا را ضروری ارزیابی کرد وگفت: عدم برنامه ریزی در این زمینه یکی از موجبات عقب ماندگی در این راستا است.

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان زنجان، ترکیبات قوی، جدید وموثر اعضای شورای پژوهش فرهنگی اخیر را بعد از ۸سال در استان حائز اهمیت عنوان کرد ویادآور شد: مسائل الویت دار فرهنگی هنری در این زمینه مد نظر خواهد بود.

وی بابیان اینکه پژوهش‌ها باید مفید حال جامعه باشد افزود: مسئولیت در قبال صرف درست بیت المال در این زمینه در جامعه دارای اهمیت اساسی است.

مقدم در ادامه برگزاری جلسات والویت‌های پژوهشی استان را مورد تاکید قرار داد وگفت: شورای پژوهش می‌تواند بازوی فکری در استان باشد.

این مقام مسئول در استان همچنین حوزه فرهنگ وهنر را در جامعه حوزه گسترده عنوان کرد وگفت: اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان زنجان متولی فرهنگ عمومی در استان است.

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان زنجان، در بخشی از سخنان خود پیوست فرهنگی را با توجه به منویات مقام معظم رهبری دارای اهمیت دو چندان برشمرد و خاطر نشان شد: اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی در این زمینه می‌تواند موثر باشد.

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان زنجان تدوین اطلس فرهنگی استان را جزو ضروریات استان دانست وگفت: دستگاه‌های اجرایی مختلف در این زمینه می‌توانند مساعدت داشته باشند.

وی با اشاره به رعایت اصول پژوهشی در جامعه واستان گفت: در این زمینه باید حجم گزارشات از نظر کمیت کاهش داده شود واز نظر محتوایی و کیفیت مفید و موثر باشد.

مقدم درپایان نحوه عرضه مطبوعات در سطح شهرستان زنجان را مهم ارزیابی کرد وگفت: مطبوعات باید در سطح شهر در مناطق مختلف عرضه و در دسترس همگان باشد.

گفتنی است ترکیب اعضای شورای پژوهش اداره کل فرهنگ و ارشا د اسلامی استان زنجان شامل محمد جعفری، معاونت فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان زنجان، پژوهشگر، فوق لیسانس علوم ارتباطات، محمد حسین حسنی دانشجویی دوره دکترای فرهنگی واستاد دانشگاه، پژوهشگر، اجاقلو پژوهشگر حوزه فرهنگ واستاد دانشگاه‌ها، ابراهیم قاسمی، معاونت توسعه مدیریت ومنابع اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان زنجان، مدرس دانشگاههای زنجان، دانشجویی دکترای گروههای جامعه‌شناسی «دانشگاه علوم تحقیقات تهران، شیری پژوشگر واستاد دانشگاه و زهرا شاهی، دبیر شورای پژوهش ومسئول دبیر خانه دائمی جشنواره بین المللی امام رضا(ع) دراداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز