خبرگزاری کار ایران

تشریح برنامه‌های وزارت کار برای هفته‌ی کارگر/ از دیدار با رییس‌جمهور تا معرفی کارگران نمونه

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۱۱۸۱

کارگر ایرانی، فرهنگ کار و رشد تولید شعار امسالِ هفته‌ی کارگر است. این شعار نشان‌دهنده‌ی نقش کارگران در تحقق رشد تولید است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد چکشیان (معاون فرهنگی اجتماعی وزارت کار) صبح امروز (۴ اردیبهشت) در جلسه‌ی تشریح برنامه‌های هفته کارگر گفت: فلسفه‌ی وجودی هفته کارگر تکریم جایگاه کار و کارگر و تاکید بر منزلت آن است. کارگران ستون فقرات اقتصادی هستند.

وی با اشاره به آمار ۱۴ هزار نفری شهدای کارگری گفت: کارگران قبل و بعد از انقلاب نقش ویژه‌ای در پیروزی انقلاب، دفاع مقدس و مقابله با تحریم‌ها داشتند. در حوادثی مثل سیل و زلزله و کرونا جامعه کار و تولید با تمام توان و با ایثار و فداکاری در میدان بودند.

چکشیان درمورد نقش کارگران به عنوان سرمایه انسانی گفت: در هفته‌ی کارگر باید نقش کارگران در تولید و اقتصاد کشور را تبیین کنیم. هدف ما این است که جایگاه‌ کار و کارگر با استفاده از ظرفیت‌های این هفته، ضریب پیدا کند.  هر چه برای سرمایه انسانی خرج کنیم در واقع سرمایه‌گذاری کرده‌ایم نه هزینه.

معاون فرهنگی وزارت کار گفت: جامعه کار و تولید ۱۴ میلیون نفر است که اگر این تعداد را با خانواده در نظر بگیریم حدود ۴۰ میلیون نفر می‌شوند که این رقم، ۵۰ درصد از جامعه را تشکیل می‌دهد. باید به نقش این ۵۰ درصد بر زندگی کل افراد جامعه و ساحتهای مختلف توجه کنیم.

چکشیان به برگزاری جشنواره امتنان از کارگران در هفته کارگر اشاره کرد و گفت: یکی از اهداف هفته کارگر توجه به عنصر خلاقیت در جامعه‌ی کارگری است. جشنواره امتنان از کارگران نخبه با این نگاه تشکیل می‌شود. در این جشنواره از  کارگرانی که با ابتکار و نوآوری، در صنعت اثرگذار هستند تقدیر خواهد شد.

وی ادامه داد: در جشنواره امتنان امسال، ۲۴ نفر از کارگران نخبه و گروه‌های‌کاری _ شامل ۹ کارگر نخبه و ۳ گروه کارگری، و ۶ واحد نمونه معرفی و از آنها تقدیر به عمل خواهد آمد. برای برگزیدن و معرفی این افراد و واحدهای نمونه یک فرایند ۷ ماهه را پشت سر گذاشتیم.

معاون فرهنگی وزیر کار ادامه داد: دو نکته در مورد جشنواره امتنان وجود دارد؛ اول اینکه در سالهای گذشته برای انتخاب کارگر نمونه ممکن بود عده‌ای به دلیل اطلاع‌رسانی پایین نتوانند در  جشنواره شرکت کنند. امسال به منظور اطلاع‌رسانی بیشتر، ده میلیون پیامک از سوی سازمان تامین اجتماعی برای کارگران ارسال شد تا عدالت در اطلاع‌رسانی برقرار شود. نکته‌ی دوم افزایش سی درصدی مشارکت در جشنواره امسال است. سال گذشته سی هزار و امسال ۴۰ هزار شرکت کننده در این جشنواره شرکت کردند.

چکشیان تجدید میثاق با امام(ره) و شهدا، دیدار جامعه کار و تولید با رهبری و دیدار جامعه کار و تولید با رییس‌جمهور را سه برنامه ویژه هفته کارگر خواند.

وی گفت: شورای سیاستگذاری هفته کارگر با ریاست وزیر کار سه جلسه تشکیل داد و در این جلسات طراحی‌های لازم برای برنامه‌های هفته کارگر انجام شد. همچنین ستاد اجرایی هفته کارگر طی جلساتی برنامه ریزی اجرایی و عملیاتی هفته کارگر را برعهده گرفت. همچنین امسال در تمام سازمان‌ها و استان‌ها ستاد هفته کارگر به صورت مجزا تشکیل شد و برنامه‌هایی را برای این هفته تدارک دید.

چکشیان گفت: یکی از رویدادهای مهم امسال فعال‌سازی تشکل‌های کارگری است. تلاش کردیم امسال تشکل‌های کارگری نقش پررنگ‌تری داشته باشند.

به گفته‌ی معاون فرهنگی وزیر کار، برنامه‌هایی مثل بازدید وزیر کار از حداقل‌ یکی از واحدهای تولیدی، نشست وزیر کار و رییس سازمان تامین اجتماعی با تشکل‌های کارگری، دیدار نمایندگان کارگران با نماینده ولی فقیه و استاندار، مسابقات کتابخوانی، تقدیر از کارگران بسیج و غیره از جمله برنامه‌های دیگر مجموعه وزارت کار برای هفته‌ی کارگر است.

به گفته‌ی چکشیان، کارگر ایرانی، فرهنگ کار و رشد تولید شعار امسالِ هفته‌ی کارگر است. این شعار نشان‌دهنده‌ی نقش کارگران در تحقق رشد تولید است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز