خبرگزاری کار ایران

رعیتی فرد: رویکرد اصلی هفته کارگر بسترسازی رشد تولید و مهار تورم است

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۸۹۸۴

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی رویکرد اصلی این وزارتخانه را در برگزاری هفته کارگر سال‌جاری بسترسازی برای رشد تولید و مهار تورّم از طریق توانمندسازی، پویاسازی و کارآمدسازی تمامی کنشگران بازار کار از جمله دولت، کارگر و کارفرما عنوان کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز روابط عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «علی‌حسین رعیتی‌فرد» برنامه‌ریزی و اقدام برای توسعه و بهبود فعالیت سازمان‌های کارگری و کارفرمایی، افزایش حضور و نفوذ مؤثر این سازمان‌ها در مجامع ملی و بین‌المللی و حمایت از معیشت و اقتصاد خانواده‌های کارگران را از جمله مهم‌ترین برنامه‌های وزارت کار در سال ۱۴۰۲ عنوان کرد. 

وی با اشاره به نقش کلیدی جامعه کارگری در تحقق شعار امسال مقام معظم رهبری (مهار تورّم، رشد تولید) گفت: کارگران به عنوان مهم‌ترین عامل انسانی تولید کالا و خدمات، با اخلاق حرفه‌ای و مهارت‌آموزی حین کار، وجدان و انضباط کاری، نقشی بی‌بدیل در افزایش کارآیی و اثربخشی بنگاه‌های کسب‌وکار، تقلیل بهینه قیمت تمام‌شده محصولات، مهار تورم، رشد و گسترش کمی و کیفی تولید برعهده دارند. 

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: بدون توجه نهادینه و نظام‌مند به نقش و جایگاه منحصر به‌فرد سرمایه‌های انسانی در بنگاه‌های کار و تولید نمی‌توان به آرمان‌های نهفته در شعار سال امیدوار بود. 

رعیتی‌فرد یادآور شد: با همکاری سازمان‌های کارگری و کارفرمایی برای پیگیری مطالبات صنفی و شغلی کارگران، توسعه خدمات و حمایت‌های اجتماعی این گروه از افراد جامعه اقدام می‌کنیم. 

وی نقش سازمان‌های کارگری و کارفرمایی را در هدایت نیروی کار، پایداری و موفقیت بنگاه‌های اقتصادی بسیار مؤثر دانست. 

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به برنامه‌ها و رویدادهای معاونت روابط کار در هفته کارگر سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: سلسله نشست‌های علمی و تخصصی پیرامون کار شایسته، پیمان‌های دسته‌جمعی کار، مشاغل نوین، بهره‌وری، نظام دستمزد منصفانه و… با مشارکت و همکاری علمی موسسه کار و تأمین اجتماعی برگزار می‌شود. 

وی اضافه کرد: رونمایی از آخرین نتایج فعالیت‌های سازمان‌های کارگری و کارفرمایی در حوزه بهسازی نظام روابط کار در بنگاه‌های کار و تولید، برگزاری نشست هم‌اندیشی نمایندگان سازمان‌های کارگری و کارفرمایی با مقامات کشوری با رویکرد کمک به حل مسائل و مشکلات جامعه کار و تولید، حضور و مشارکت حداکثری سازمان‌های کارگری و کارفرمایی در برنامه‌های ویژه نکوداشت هفته کار و کارگر، تجدید میثاق جامعه کارگری با حضور در مرقد مطهر امام‌خمینی (ره)، دیدار کارگران با مقام معظم رهبری، برگزاری اختتامیه جشنواره امتنان از کارگران و گروه‌های کار نمونه با حضور رئیس‌جمهور و سایر برنامه‌های ترویجی و فرهنگی از برنامه‌های درنظر گرفته شده برای هفته کارگر امسال است. 

رعیتی‌فرد با اشاره به نقش و جایگاه سازمان‌های کارگری و کارفرمایی در برگزاری هفته کارگر ۱۴۰۲ گفت: تمامی برنامه‌های مرتبط با بزرگداشت هفته کار و کارگر در ادارات‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان‌ها و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور و مشارکت همه‌جانبه نمایندگان سازمان‌های کارگری و کارفرمایی طراحی و عملیاتی می‌شوند. 

وی گفت: امسال، رویکرد سه‌جانبه‌گرایی در امور گوناگون هفته کارگر در عالی‌ترین شیوه ممکن نمایان می‌شود. 

معاون روابط کار افزود: با توجه به نقش محوری و بنیادین کارگران به عنوان عوامل انسانی فعال در بازار کار و با توجه به نقش و جایگاه این عزیزان در تحقق شعار سال و خنثی‌سازی اهداف و اقدامات بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، هفته کار و کارگر امسال نسبت به سنوات گذشته دارای اهمیت و جایگاه ویژه‌ای است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز