خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی طرح کرد:

انتقاد از دریافت مبالغ کلان برای آموزش کارکنان فنی داروخانه‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۸۳۰

چکیده: اگر کارکنان فنی داروخانه‌ها نیازی به آموزش داشته باشند، این آموزش باید از طریق تشکل‌های صنفی مربوط به آن‌ها و زیر نظر وزارت کار صورت بگیرد؛ نه آنکه انجمن داروسازان ایران با دریافت مبالغ کلان و صد‌ها هزار تومانی، آن‌ها را به گذراندن دوره‌های آموزشی مجبور کند.

رئیس انجمن صنفی کارکنان فنی داروخانه‌های اصفهان معتقد است آموزش کارکنان فنی داروخانه‌ها باید توسط تشکل‌های صنفی مدافع حقوق آنان و زیر نظر وزارت کار صورت بگیرد.

«محمد شجریان» در این باره به ایلنا گفت: آموزش کارکنان فنی داروخانه‌ها از نظر قانونی بر عهده تشکل‌های صنفی آن‌ها قرار دارد اما انجمن داروسازان ایران(تشکل کارفرمایی) با استفاده از نفوذشان در دستگاه‌های دولتی، آموزش‌های این انجمن را برای کارکنان فنی داروخانه‌ها الزامی کرده است.

وی ادامه داد: اگر کارکنان فنی داروخانه‌ها نیازی به آموزش داشته باشند، این آموزش باید از طریق تشکل‌های صنفی مربوط به آن‌ها و زیر نظر وزارت کار صورت بگیرد؛ نه آنکه انجمن داروسازان ایران با دریافت مبالغ کلان و صد‌ها هزار تومانی، آن‌ها را به گذراندن دوره‌های آموزشی مجبور کند.

این فعال صنفی افزود: نمی‌شود که نهادی مسئول آموزش کارکنان فنی داروخانه‌ها شود اما بعد از اتمام آموزش به آن‌ها بگوید اگر مشکلی دارید به انجمن‌های صنفی خودتان مراجعه کنید.

شجریان در تشریح سایر مشکلات کارکنان فنی داروخانه‌ها بیان کرد: حقوق و مزایای کارکنان فنی داروخانه‌ها در پایین‌ترین سطحی است که قانون کار تعیین کرده، که این موضوع مشکلات معیشتی آن‌ها را در صورتی که بیمه نباشند دوچندان می‌کند.

رئیس انجمن صنفی کارکنان فنی داروخانه‌های اصفهان در پایان با انتقاد از انجمن داروسازان ایران که حاضر به گفتگو با تشکل‌های صنفی کارکنان فنی داروخانه‌ها نیست، اظهار داشت: صاحبان داروخانه‌ها گمان می‌برند تشکل‌های صنفی کارکنان فنی داروخانه‌ها برای مبارزه با آن‌ها تاسیس شده است، در حالی که این نهاد‌ها تنها فعالیت صنفی می‌کنند و به دنبال سلامتی مردم و ارتقای سطح کیفی کارکنان فنی داروخانه‌ها هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز