خبرگزاری کار ایران

فوت ۱۶ نفر در سوانح رانندگی محورهای مواصلاتی آذربایجان غربی/محورهای ارومیه-سلماس و مهاباد رکورددار سوانح رانندگی در استان

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۴۴۰۶

رئیس پلیس راه آذربایجان غربی از فوت ۱۶ نفر در محورهای مواصلاتی استان خبر داد و گفت: محورهای ارومیه به سلماس و مهاباد رکورددار سوانح رانندگی در استان هستند.

به گزارش ایلنا، سرهنگ "رضا پناهی مقدم" اظهار داشت: از آغاز اجرای طرح نوروزی تا ۹ فروردین سالجاری ۱۶ نفر  در سوانح رانندگی در محورهای استان فوت شده اند که نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد کاهش داشته است.

وی تعداد جرحی و خسارتی نوروز ۱۴۰۲ را ۶۲۲ مورد ذکر کرد و گفت: این تعداد تصادف در مقایسه با نوروز ۱۴۰۱ که ۷۷۲ مورد بوده ۱۹ درصد کاهش داشته است.

به گفته پناهی مقدم در مجموع تصادفات در سطح محورهای مواصلاتی استان ۱۹ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

"پناهی مقدم" خاطرنشان کرد: سوانح رانندگی منجر به فوت، جرح و خسارت در حالی کاهش داشته است که شاهد تردد بیش از ۸ میلیون و ۸۰۰ خودرو  با رشد ۲۰ درصدی ترددها نسبت به سال گذشته روبرو بودیم.

رییس پلیس راه استان ادامه داد: زمان اوج تصادف، از ساعت ۱۲ الی ۲۰ رخ داده که نشان از افزایش حجم سفر ها با توجه به ایام ماه مبارک رمضان در بعد از ظهرها است.

پناهی مقدم  محور های پرحادثه استان را محور ارومیه- سلماس ،میاندوآب – مهاباد و ارومیه- مهاباد عنوان کرد و گفت:  ۱۵ درصد تصادفات استان در این محورها اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به اینکه  ۶۰ درصد تصادفات در ۳۰  کیلومتری ورودی شهرها صورت می گیرد گفت: به رانندگان توصیه می شود ضمن رعایت نکات ایمنی و قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، حتما قبل از شروع سفر از آماده بکار بودن وسیله نقلیه خود اطمینان حاصل کرده و رعایت سرعت مجاز را مدنظر داشته باشند.

رئیس پلیس راه استان خاطرنشان کرد: با توجه به ابلاغیه کمیسیون ایمنی راه ها مبنی بر کاهش ۱۰ کیلومتر سرعت در تمامی محورهای مواصلاتی، بستن کمربند ایمنی برای رانندگان و سرنشینان به جهت تاثیر گذاری در کاهش تلفات ناشی از تصادفات الزامی بوده و ضرورت دارد با توجه به تغییرات جوی رعایت سرعت مطمئنه و فاصله طولی مدنظر رانندگان باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز