خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس راهور فراجا اعلام کرد:

مرگ روزانه ۴۰ نفر در تصادفات نوروزی/ افزایش ۱۱ درصدی ترددها نسبت به سال گذشته

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۳۲۷۳

رئیس پلیس راهور فراجا از افزایش ۱۱ درصدی ترددهای نوروز نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: روزانه حدود ۴۰ نفر در تصادفات ایام نوروز جان خود را از دست داده اند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار سیدکمال هادیانفر، رئیس پلیس راهور فراجا در تشریح آخرین وضعیت راه‌های مواصلاتی کشور گفت: در هشت روز شروع طرح نوروزی امسال تقریبا ۲۰۵ میلیون تردد بین استانی و شهرستانی به ثبت رسیده است که فقط ۲۵ میلیون تردد در روز پنجشنبه گذشته بوده که این رقم در مقایسه با سال ۱۴۰۰، ۵۴ درصد و نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد افزایش داشته است.
وی افزود: آنچه که در تصادفات نگران‌کننده است این است که تاکنون ۳۸۵ نفر از مردم خوبمان را در تصادفات از دست داده‌ایم و بالغ بر ۷ هزار و ۱۰۰ مجروح و مصدوم داشته ایم. یعنی روزانه حدود ۴۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

رئیس پلیس راهور ادامه داد: آنچه که تاکید داریم، حتما رانندگان عزیز و تمام سرنشینان از کمربند ایمنی استفاده کنند و طی بررسی‌ها همچنان سرعت، بیشترین عامل تصادفات و متاسفانه عدم توجه به جلو نیز از دیگر عوامل مهم هستند. همچنین در مناطق بارانی سطح معابر لغزنده است و خستگی و خواب‌آلودگی نیز از عوامل مهم تصادفات به شمار می آیند و هنوز ۲۷ درصد از تصادفات مربوط به واژگونی است.

وی در پایان گفت: امیدواریم رانندگان عزیز حتما با سرعت مطمئنه حرکت کنند و در مسیرهایی که جداشونده وجود ندارد یعنی مسیرهایی که راه‌های فرعی و روستایی هستند که غالبا بیشتر تصادفات مربوط به این مسیرهاست، امیدواریم که رانندگان بیشتر دقت کنند و با آرامش رانندگی کنند که شاهد کمترین حوادث و تصادفات باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز