خبرگزاری کار ایران

رسمی: مسوت اوزیل بازنشسته شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۲۷۷۴

ملی پوش آلمانی سابق رئال مادرید، قرارداد خود را با استانبول باشاک‌شهیر فسخ کرد و در 34 سالگی کفش‌هایش را آویخت.

به گزارش ایلنا، پس از بیش از 600 بازی به عنوان یک فوتبالیست حرفه ای، مسوت اوزیل کفش‌های خود را می‌آویزد. بازیکن سابق رئال مادرید و آرسنال و همچنین ملی پوش آلمانی و قهرمان جهان در سال 2014 تصمیمش را اعلام کرد. او قرارداد خود را با استانبول باشاک‌شهیر فسخ کرد و بازنشسته شد.

این بازیکن آلمانی که در جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی برای عموم مردم شناخته شد، از سال 2020 در فوتبال ترکیه حضور داشت و در تیم‌های فنرباغچه و باشاک‌شهیر بازی کرد.

92 بازی ملی با آلمان، 254 بازی با آرسنال، 159 بازی با رئال مادرید. اوزیل خاطرات بسیار خوبی را به هواداران در سراسر کره زمین هدیه داده است. در مجموع دوران حرفه‌ای او 114 گل و بیش از 200 پاس گل دیده می‌شود.

البته قهرمانی در جام جهانی 2014 برزیل اصلی ترین عنوانی است که کارنامه او را روشن می‌کند، اما او در مدت حضورش در لالیگا یک قهرمانی لیگ و یک کوپا دل ری را با رئال مادرید، یک جام حذفی آلمان و چهار جام حذفی با آرسنال به دست آورده است.

با این حال، برای اوزیل زندگی (و بسیاری از آن) فراتر از فوتبال وجود دارد. ستاره آلمانی یک کارآفرین فعال است و با تنوع بخشیدن به سرمایه گذاری خود در حوزه‌های تجاری بسیار فعلی، یک امپراتوری تجاری باورنکردنی ایجاد کرده است. ارزهای دیجیتال، لباس‌های ورزشی، قهوه، ورزش‌های الکترونیکی... نگرانی‌های تجاری اوزیل متنوع است... و در حال حاضر او خیلی خوب عمل می‌کند.

علاوه بر این، اوزیل مدتی است که با موسسه خیریه آلمانی Big Shoe همکاری می‌کند. به طور خاص، از سال 2010، او به فعالیت‌های حیاتی برای کودکان بی بضاعت بیمار در سراسر جهان کمک کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز