خبرگزاری کار ایران

اشتباهات شستن حمام که باعث کثیف شدن آن می شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۲۶۶۸

بسیاری از خانم ها اشتباهات رایجی را در زمینه شستن حمام انجام می دهند که باعث کثیف تر شدن حمام و ایجاد آلودگی و بیماری می شود پس باید با شناخت اشتباهات از آن ها اجتناب کنند.

به گزارش ایلنا، تمیز کردن و شستن حمام یکی از کارهای مهم در خانه داری است که اگر به درستی انجام نشود ممکن است موجب آلودگی و بیماری شما شود. بسیاری از خانم های خانه دار به بهداشت و نظافت حمام خود می پردازند اما در حین انجام این کار اشتباهاتی را تکرار می کنند که سبب کثیف شدن حمام می شود. در این بخش  6 اشتباه رایج در تمیز کردن حمام را بیان کرده ایم که شاید برخی از خانم ها ندانسته آنها را انجام دهند.

اشتباهات شستن حمام که باعث کثیف شدن آن می شود

اشتباهات رایج در تمیز کردن حمام

6 مورد اشتباهاتی که انجام ندادن آن باعث کثیف شدن حمام شما خواهد شد

1 – استفاده نکردن از فن یا پنجره ی حمام

بعد از بیرون آمدن از حمام ، فن حمام را روشن کنید و بگذاری به مدت 15 الی 20 دقیقه کار کند تا بخار و نم داخل حمام را کاملا به بیرون از آن انتقال دهد و از به وجود آمدن لک ها و سیاهی به مرور زمان بر روی سقف و دیوارها جلوگیری کند زیرا اگر نم و رطوبت داخل حمام خارج نشود لک های سیاهی روی دیوار حمام به وجود می آید که به راحتی تمیز نمی شوند. اگر حمام شما فن ندارد ، پنجره ی حمام را باز کنید و بعد از هربار دوش گرفتن با این کار اجازه دهید تا نم و رطوبت داخل کاملا از بین برود.

2 – استفاده از یک محصول تمیز کننده

هر جایی از حمام مانند وان یا کاشی یا حتی آینه و سرویس بهداشتی برای تمیز کردن به یک مایع تمیز کننده ی جداگانه و خاص احتیاج دارد و باید هر قسمتی با یک ضدعفونی کننده تمیز شود پس اگر با یک محصول تمیز کننده و ضدعفونی کننده همه جای حمام را تمیز می کنید ، در اشتباه هستید.

اشتباهات شستن حمام که باعث کثیف شدن آن می شود

مواد شوینده جداگانه برای شستن هر قسمت حمام

اشتباهات رایج خانم ها در شستن حمام

3 – فقط تمیز کردن جاهای کثیف

تمامی مکان ها و نقاط حمام برای تمیز کردن واجب هستند پس فقط به تمیز کردن کاسه و سنگ توالت و وانی که درون حمامها است ، نپردازید و سایر قسمتهای حمام را نیز تمیز کنید .

4 – قرار دادن برس شستشوی حمام به صورت خیس در جای خود

اگر بعد از شتشوی حمام برس مخصوص شستشو را به صورت خیس در جای اصلی اش قرار دهیم ، باعث جذب شدن باکتری ها به آن می شویم . پس بعد از آنکه از برس شستشوی حمامی برای شستشن استفاده می شود ،برس کاملا حشک کنیم و بدین طریق از جذب انواع باکتری ها به آن جلوگیری کنیم.

اشتباهات شستن حمام که باعث کثیف شدن آن می شود

جلوگیری از جذب باکتری ها به برس شستشوی حمام

جلوگیری از اشتباهات شستن حمام

5 – تمیز نکردن چیزهای کوچک

هنگام تمیز کردن حمام باید قفسه ها و چوب رختی و وسایلی مانند مسواک و لیف ووسایل آب بازی را نیز شستشو داد و تمیز نمود ، هیچ وقت از شستن این وسایل هنگام تمیز کردن حمام خود داری نکنید و آنها ا نادیده نگیرید.

6 – پرده ی حمام

برای تعویض لباس در حمام معمولا جایی به عنوان رخت کن در نظر گرفته می شود که پرده ای بدان آویزان است . خیس شدن و خیس ماندن این پرده سبب جذب آلودگی می شود پس بعد از هر بار دوش گرفتن پرده را کاملا آویزان بگذارید تا کاملا خشک شود و رطوبت لابه لای آن باقی نماند. همچنین بهتر است هر چند وقت یکبار این پرده را در لباسشویی بیاندازید و آن را بشورید و اجازه ندهید تا جرم بگیرد.

اشتباهات شستن حمام که باعث کثیف شدن آن می شود

نظافت و شستشوی مربوط به پرده ی حمام

سخن آخر:

حمام یکی از مرطوب‌ترین نقاط خانه است و وجود رطوبت شرایط را برای رشد میکروب‌ها و قارچ‌ها و کپک‎ها فراهم می‌کند. وان حمام و کف توالت و دوش حمام همگی محل تجمع باکتری‌اند و می‌توانند باعث ایجاد بیماری‌ها‌ی عفونی و اسهال شوند پس لازم است حمام به طور مرتب شسته و ضدعفونی شود.

منبع:نمناک

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز