خبرگزاری کار ایران

سردار هادیان‌فر خبر داد:

جان‌باختن ۱۲۵ نفر در تصادفات نوروزی/ جوایز ویژه پلیس راهور برای رانندگان قانونمند در نوروز ۱۴۰۲

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۲۰۱۲

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا از اهدای جوایز ویژه به رانندگان قانونمند نوروز 1402 خبرداد و گفت: پلیس راهور فراجا به رانندگان عزیزی که در نوروز 1402 از تاریخ 24 اسفند 1401 تا 15 فروردین 1402 تخلف و تصادف نداشته باشند به قید قرعه، به 100نفر جایزه 20 میلیون تومانی و همچنین 30 دستگاه موتورسیکلت اهدا خواهد کرد.

به گزارش ایلنا، سردار سید کمال هادیان‌فر، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا پیش از ظهر امروز،ضمن بازدید از مرکز اطلاعات و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از 24 اسفند ماه موج اول سفرهای نوروزی شروع شده است و پیش بینی می شود طی روزهای آتی و تا سوم فروردین سال جدید با افزایش 36 درصدی همراه باشد.

وی افزود: از سوم فروردین 1402 و با شروع ماه مبارک رمضان، پیش بینی می شود که سفرهای بین شهری و استانی کاهش 9درصدی داشته باشد.

جان‌باختن 125 نفر در سه روز گذشته بر اثر تصادف

هادیان‌فر در ادامه با اشاره به آمار جانباختگان تصادفات رانندگی در سه روز گذشته بیان داشت: از روز 24 اسفند که سفرهای نوروزی شروع شده است متاسفانه 125نفر از هموطنان عزیزمان را براثر تصادفات رانندگی از دست دادیم.

وی اضافه کرد: علل اصلی تصادفات، سرعت و سبقت غیرمجاز، عدم توجه به جلو و خستگی و خواب آلودگی بوده است لذا خواهشی که داریم این است که هموطنان عزیز قبل از رانندگی، حتما استراحت کافی را داشته و در طول مسیر نیز هرجا که احساس خستگی کردند، استراحت کنند و بعد به مسیر خود ادامه دهند.

رئیس پلیس راهور فراجا در ادامه با اشاره به آمار جانباختگان تصادفات رانندگی در نوروز سال گذشته، بیان کرد: در نوروز سال گذشته متاسفانه 1100 نفر از هموطنانمان بر اثر سوانح ترافیکی کشته و 18 هزار نفر نیز مجروح و مصدوم شدند که آمار بسیار بالایی است.

وی در ادامه در خصوص پیش بینی وقوع بارندگی در روزهای آتی، گفت: طبق اعلام سازمان هواشناسی در روزهای ابتدایی سال به خصوص اول فروردین با موج جدید بارش ها مواجه خواهیم بود که در این شرایط، با توجه به لغزندگی سطح معابر، عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه، تهدید بسیار جدی محسوب می شود، لذا توصیه می کنیم رانندگان عزیز نهایت احتیاط و دقت را داشته باشند.

کاهش 10 کیلومتری سرعت ناوگان حمل‌ونقل عمومی در ایام نوروز

هادیان‌فر در ادامه به کاهش 10کیلومتری سرعت، اشاره و اذعان دکرد: طبق مصوبه کمیسیون ایمنی راه ها، ناوگان عمومی بار و مسافر کاهش 10 کیلومتری سرعت را دارند که امیدواریم رانندگان عزیز ناوگان عمومی که بسیار هم حرفه ای هستند، حتما به این توجه داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، رئیس پلیس راهور فراجا همچنین از اهدای جوایز ویژه به رانندگان قانونمند نوروز 1402 خبرداد و گفت: پلیس راهور فراجا به رانندگان عزیزی که در نوروز 1402 از تاریخ 24 اسفند 1401 تا 15 فروردین 1402 تخلف و تصادف نداشته باشند به قید قرعه، به 100نفر جایزه 20میلیون تومانی و همچنین 30 دستگاه موتورسیکلت اهدا خواهد کرد.

وی در پایان با بیان اینکه بستن کمربند ایمنی برای تمامی سرنشینان خودرو الزامی است، خاطرنشان کرد: تخلفات حادثه ساز، خط قرمز پلیس است و در صورتی که راننده ای پر تخلف و مرتکب تخلفات حادثه ساز شود، خودرو توقیف می شود، چرا که نمی توانیم اجازه دهیم، تعداد اندکی که مکرر تخلف می کنند، جان دیگران را نیز به خطر بیندازند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز