خبرگزاری کار ایران

افزایش ۱۳ درصدی قیمت تخم مرغ و مرغ در امارات

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۱۹۶۱

وزارت اقتصاد امارات از تصویب افزایش حداکثر 13 درصدی قیمت تخم مرغ و مرغ در این کشور در چارچوب حفظ امنیت غذایی در تمامی بازارهای دولتی خبر داد.

به گزارش ایلنا از خلیج آنلاین، وزارت اقتصاد امارات از تصویب افزایش حداکثر 13 درصدی قیمت تخم مرغ و مرغ در این کشور در چارچوب حفظ امنیت غذایی در تمامی بازارهای دولتی خبر داد.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد که این افزایش موقتی است و درخواست آن ظرف 6 ماه بررسی خواهد شد. در صورتی که با توجه به تحولات بازارهای داخلی، منطقه‌ای و جهانی دلایل آن وجود نداشته باشد، لغو یا اصلاح خواهد شد.

این وزارتخانه اعلام کرد که این اقدام در شرایطی انجام شد که تعدادی از شرکت‌های فعال در این زمینه در کشور به وزارت اقتصاد برای افزایش قیمت‌ها درخواست ارائه کردند. با توجه به اینکه در دوره گذشته متحمل ضرر و زیان زیادی شده‌اند که ناش از هزینه‌های تولید و نهاده‌های تولید از علوفه وارداتی و سایر مواد بوده است.

این وزارتخانه اعلام کرد که یک مطالعه تحلیلی برای بررسی میزان تقاضا با همکاری یک تیم مشاوره تخصصی در مورد قیمت تمام شده تخم مرغ و مرغ انجام داده و به این نتیجه رسیده که افزایش موجه بین 13 تا 20 درصد است.

این وزارتخانه اعلام کرد که نرخ 13 درصدی، نرخی ساده و موجه است که با قیمت بالای این محصولات در منطقه و جهان همخوانی دارد.

در سال گذشته، قیمت خوراک با نرخ‌هایی بین 60 تا 80 درصد در سطح جهانی افزایش یافت که در نتیجه اختلال در زنجیره تأمین و توقف صادرات غلات از اوکراین در نتیجه جنگ بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز