خبرگزاری کار ایران

ارزان ترین روش حمل و نقل بین المللی در تجارت جهانی

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۱۷۳۳

با توسعه روش های حمل و نقل بین المللی و روابط اقتصادی بین کشورهای مختلف تجارت در سطح جهان رشد چشم گیری داشت و همانطور که گفته شد یکی از دلایل آن پیشرفت و به روز شدن صنعت حمل و نقل بوده است.متداول ترین روش های حمل محموله های تجاری شامل حمل زمینی، حمل دریایی و حمل هوایی است که هر کدوم مزایا و معایب خاص خود را دارند.

با این حال با در نظر گرفتن تمامی نکات مثبت و منفی لحاظ شده برای انواع روش های حمل و نقل بین المللی بهترین روش و مقرون به صرفه ترین روش جابه جایی محموله های تجاری در حجم بالا و ابعاد زیاد حمل و نقل دریایی است. ارسال بار دریایی خود شامل روش های متعددی است که هر یک با توجه به موقعیت، مقصد و مبدا و نوع محموله  مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در ادامه به معرفی انواع روش های حمل دریایی و نکات مربوط به آن‌ها میپردازیم با ما همراه باشید.

شرکت های حمل بین المللی بسیاری در عرصه حمل دریایی فعالیت می‌کنند که ارسال بار از طریق مسیرهای دریایی را مقرون به صرفه تر از سایر روش ها می‌دانند. شرکت دریا زمین اروند متخصص در حمل و نقل دریایی ارائه دهنده تمامی خدمات حمل آبی است که در ادامه به معرفی آن ها به عنوان ارزان ترین روش های حمل و نقل بین المللی می‌پردازیم.

حمل و نقل کانتینری

حمل و نقل کانتینری شیوه ای از حمل دریایی است که محموله های تجاری در انواع کانتینرهای 10 فوت، 20 فوت و 40 فوت بارگیری می‌شوند و از طریق کشتی هابی باربری به نقاط مختلف جهان ارسال می‌شوند. حمل و نقل کانتیری با توجه به ویژگی‌های مثبت و سازنده‌ای که دارد به یکی از پرکاربردترین و رایج‌ترین روش های حمل و نقل بین المللی تبدیل شده است. از جمله مزایای حمل کانتینر دریایی می‌توان موارد زیر را نام برد.

  حمل و نقل مقرون به صرفه

حمل و نقل کانتینری یک روش ترجیحی برای بسیاری از شرکت ها و صنایع است، زیرا آنها می‌توانند محموله‌های زیادی را با هزینه بسیار کمتر حمل کنند. این برای بسیاری از شرکت‌ها و صنایع مفید است، زیرا تحویل فله به آنها امکان می‌دهد بدون نیاز به هزینه زیاد، راهی موثر برای حمل و نقل محصولات و مواد خود پیدا کنند.

 انعطاف پذیری در حمل و نقل کالا

کانتینرها به این دلیل که می‌توانند انواع کالاها را حمل کنند، از انعطاف پذیری بالایی برخودار هستند. علاوه براین حداقل وزن باری که باید در یک کانتینر حمل شود صرف نظر از نوع کالا، یک تن است. بنابراین، کانتینرها پتانسیل عظیمی برای حمل بسیاری از کالاها در یک کانتینر دارند. انعطاف پذیری سرعت و کارایی فرآیند تحویل را بهبود می بخشد.

  تطبیق پذیری بالا

یکی از مزایای کلیدی استفاده از حمل کانتینری این است که به طور قابل توجهی انعطاف پذیر و همه کاره هستند. این کانتینرها مطابق با استانداردهای بین المللی طراحی شده اند، به این معنی که می توان آنها را با وسایل نقلیه و تجهیزات مختلف حمل و نقل کرد. از کشتی‌های باری، این کانتینرها را می توان به راحتی به کامیون‌های باربری منتقل کرد و بر این اساس به مقصد منتقل کرد.

  امنیت بار بالا در حین حمل و نقل

پس از بارگیری تمامی کالاها در کانتینر کاملا مهر و موم می‌شود. همچنین اکثر کانتینرها از فلزهای محکم و بادوام ساخته شده‌اند که به طور کامل از محتویات آن در برابر خرابی، گم شدن و سرقت محافظت می‌کند.

ارزان ترین روش حمل و نقل بین المللی در تجارت جهانی

 حمل کالا به روش ترانشیپمنت

ترانشیپمنت (Transshipment) یکی دیگر از انواع روش های حمل دریایی کالا می‌باشد. در این مدل از باربری دریایی محموله‌ها بدون تخلیه و بارگیری از کانتینرها به کشتی دیگر انتقال داده و به مقصد نهایی ارسال می‌شوند. به عبارتی دیگر فرایند ترانشیپمنت انتقال کانتینرها از یک کشتی به کشتی دیگر می‌باشد. ترانشیپ نیز همانند کراس استافینگ در بندر جبل علی انجام می‌شود و مناسب برای محموله‌های تجاری می‌باشد که امکان انتقال مستقیم آن‌ها از یک کشور به کشور دیگر امکان پذیر نیست.

حمل و نقل دریایی ترکیبی

حمل و نقل ترکیبی از جمله پرکاربردترین روش های حمل بار دریایی می‌باشد. در حمل ترکیبی از چندین وسیله نقلیه برای جابه‌جایی محموله‌های تجاری استفاده می‌شود، بدین روش که محموله‌های تجاری مسافتی را از طریق دریا و حمل کشتی جابه‌جا می‌شوند و سپس از طریق سایر روش های حمل و نقل همانند ریلی، زمینی و هوایی به مقصد نهایی می‌رسند .

حمل ترکیبی یکی از مناسب‌ترین روش حمل و نقل دریایی می‌باشد، چرا که علاوه بر صرفه‌جویی در زمان هزینه‌های حمل و نقل را نیز کاهش می‌دهد.

حمل دریایی به روش کراس استاف

یکی از رایج‌ترین روش های حمل و نقل دریایی کراس استافینگ می‌باشد. در این روش جابه‌جایی، محتوای بار از کانتینر کشتی خارج می‌شود و برای ارسال به مقصد اصلی در کانتینر یک کشتی دیگر مجددا بارگیری می‌شود. به طور معمول فرایند تخلیه و بارگیری محتویات کانتینرها در ایستگاه کانتینری در بندر جبل علی در کشور امارت انجام می‌شود.

زمانی که امکان صادرات یا واردات مستقیم محموله‌های تجاری به یک کشور وجود نداشته باشد، روش کراس استافینگ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ارزان ترین روش حمل و نقل بین المللی در تجارت جهانی

حمل فله با کشتی

حمل بار فله با کشتی یکی از مرسوم‌ترین روش های حمل و نقل دریایی محسوب می‌شود. بار فله در لغت به معنای محموله تجاری حجیم، انباشته، باز و بسته بندی نشده می‌باشد.

غلات، زغال سنگ، خوراک دام‌ها، کود شیمیایی، سنگ آهن و سایر محموله‌های خشک و بسته بندی نشده از جمله کالاهایی هستند که به صورت بار فله از طریق کشتی های فله بر در مسیرهای آبی جابه‌جا می‌شوند.

شرایط و هزینه حمل بار با کشتی و اجاره کشتی فله بر با توجه به ماهیت و حجم محموله تجاری متفاوت می‌باشد، چرا که اندازه و ظرفیت کشتی های فله بر، بر حسب نوع محموله و منطقه‌ای که از آن‌ها استفاده می‌شود متغیر می‌باشد. کوچکترین این کشتی‌ها با ظرفیت 500 تن حمل بار فله و بزرگترین آن‌ها با ظرفیت 400 هزار تن قادر به جابه‌جایی و حمل بار فله هستند.

انتخاب شرکت حمل و نقل بین المللی یکی از اساسی ترین اقداماتی است که توسط شرکت‌های بازرگانی اتخاذ می‌شود. همکاری با یک شرکت حمل دریایی معتبر و با تجربه در این حوزه سبب کاهش هزینه‌ها و تمامی مخارج جابه‌جایی و انتقال محموله های تجاری می‌شود.

شرکت کشتیرانی دریا زمین اروند با ارائه مشاوره تخصصی با در نظر گرفتن مقصد، نوع محموله تجاری و حجم و میزان بودجه در دسترس ایمن ‍‌ترین مسیر حمل دریایی و سریع‌ترین روش را در اختیار شما قرار می‎دهند. از جمله خدماتی که  شرکت حمل و نقل بین المللی دریا زمین اروند در راستای حمل و نقل دریایی ارائه می‌دهد می‌توان به حمل ترکیبی، حمل کانتینری، کراس استافینگ، ترانشیپ و گروپاژ و حمل فله اشاره کرد. که در این مطلب به معرفی هر یک از آن‌ها پرداختیم. امیدواریم از مطالعه این مطلب لذت برده باشید.

منبع: شرکت کشتیرانی دریا زمین اروند (  aslforwarder.com   )

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز