خبرگزاری کار ایران

بهره‌برداری کارخانه تولید خوراک آبزیان/ بوشهر در آستانه جهش سرمایه‌گذاری

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۱۰۲۵

کارخانه تولید خوراک آبزیان با ظرفیت ۴۰ هزار تن روز سه شنبه با حضور احمد محمدی زاده استاندار در شهرک صنعتی بوشهر افتتاح شد.

 استاندار بوشهر در این آیین گفت: این استان از ظرفیت‌های بسیار بزرگی برخوردار است به نحوی که بسیاری از استان‌های کشور حتی یکی از آن مزیت‌ها را ندارند و همین قابلیت باعث شده زمینه سرمایه‌گذاری در استان فراهم شود.

احمد محمدی زاده افزود: تلاش شده تا با همت و انسجام مدیران دستگاه‌های اجرایی سرمایه‌گذاری در استان بوشهر سرعت بخشی و تسهیل شود.

وی اظهار کرد: جمع بندی‌ها، آمار واطلاعات نشان می‌دهد در یکسال گذشته فرایند سرمایه گذاری در این استان سرعت و شتاب بیشتری گرفته وانتظار می‌رود برابر مذاکرات انجام شده در سفر رئیس جمهور به استان و امضای توافقنامه‌های متعدد، استان بوشهر در آستانه یک جهش در سرمایه گذاری باشد.

محمدی زاده خطاب به سرمایه گذاران بومی استان بوشهر گفت: با توجه به زیرساخت‌های ایجاد شده شرایط برای سرمایه گذاری و ایجاد ارزش افزوده در استان فراهم است و باید از این فرصت بهره برد.

وی ادامه داد: میزان نیاز سال گذشته صنعت پرورش میگو در استان بوشهر ۶۰ هزار تن بود که ۳۰ هزار تن از خارج از این استان تامین شد.

به گفته استاندار بوشهر انتظار می‌رود امسال با توجه به توسعه زیرساخت‌های پرورش میگو در این استان میزان نیاز خوراک آبزیان به ۸۰ هزار تن برسد.

محمدی زاده یادآور شد: عملیات اجرایی نخستین شهر مولد کشاورزی در دلوار آغاز و بزودی دومین شهر مولد استان در بندر امام حسن نیز اجرایی می‌شود.

استاندار بوشهر گفت: تنها راه برای توسعه، پیشرفت، آبادانی و اشتغال سرمایه گذاری بخش خصوصی و به کار گرفتن نیروهای بومی استان در بهره برداری از پروژه‌ها است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: کارخانه تولید خوراک آبزیان شرکت مروارید صید دیر در مساحت ۲۰ هزار مترمربع و با سرمایه گذاری یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار احداث شده است.

نوذر منفرد افزود: این کارخانه تولید خوراک آبزیان با ظرفیت تولید ۱۲۰ تن در روز وتولید سالانه بیش از ۴۰ هزار تن زمینه اشتغال ۷۰ نفر را فراهم می‌کند.

وی اظهار کرد: در زمان حاضر چهار شرکت فعال تولید خوراک آبزیان در استان بوشهر با ظرفیت ۲۰ هزار تن در استان بوشهر وجود دارد، این درحالی است که در سال جاری میزان نیاز استان به خوراک آبزیان ۸۰ هزار تن می‌رسد.

وی اضافه کرد: با احداث این واحد و۲ واحد دیگر که در سال جاری عملیات اجرایی آنها آغاز شده است ۵۰ هزار تن به ظرفیت تولید خوراک آبزیان استان بوشهر اضافه می‌شود.

منفرد یادآور شد: افزون براین هشت جواز تاسیس با ظرفیت ۷۸ هزار تن نیز در این زمینه صادر شده که تاپایان دولت سیزدهم به بهره بردرای می‌رسد و استان بوشهر در بخش تامین خوراک آبزیان با مشکلی روبرو نخواهد بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز