خبرگزاری کار ایران

برای نخستین بار در کشور انجام شد؛

انجام آزمون‌های کفایت تخصصی شیمیایی گندله و آهن اسفنجی توسط فولاد هرمزگان

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۰۹۸۰

سرپرست آزمایشگاه‌های آهن‌سازی و مواد معدنی فولاد هرمزگان گفت: با همکاری آزمایشگاه آهن‌سازی فولاد هرمزگان، برای نخستین بار آزمون کفایت تخصصی شیمیایی گندله و آهن اسفنجی در ایران برگزار شد.

عباس اباذری‌نیا بیان کرد: یکی از پارامترهای مهم در حصول اطمینان از کیفیت نتایج، انجام مقایسات بین آزمایشگاهی و تعیین معیار جهت ارزیابی کیفیت نتایج آزمون‌ها به شمار می‌رود. یکی از مشکلات پیش روی آزمایشگاه‌های کشور، نبود سازمان‌دهنده آزمون کفایت (PT Body) در ماتریس‌های موردنیاز و همچنین در صورت وجود، در برخی پارامترها، هزینه‌های زیاد آن است.

وی افزود: شرط لازم درخصوص برگزارکنندگان آزمون مهارت، دریافت گواهینامه استاندارد ISO17043 جهت انجام آزمون‌های کفایت تخصصی است. ازاین‌رو، با توجه به نبود سازمان‌دهنده آزمون کفایت تخصصی (PT Body) در کشور و در صورت وجود، پوشش جزئی آزمون‌های کفایت تخصصی گندله و آهن اسفنجی در سطح بین‌المللی، با مشارکت فولاد هرمزگان و آماده‌سازی نمونه‌های آزمون‌های شیمیایی گندله و آهن اسفنجی و انجام آزمون‌های هموژنتی و پایداری در آزمایشگاه آهن‌سازی فولاد هرمزگان، با همکاری این شرکت و شرکت دانش‌بنیان پیشگامان کیفیت پاسارگاد، برای نخستین بار تمام آزمون‌های شیمیایی گندله و آهن اسفنجی در دامنه استاندارد بین‌المللی ISO 17043 قرار گرفت.

تیم آزمایشگاه آهن سازی

سرپرست آزمایشگاه‌های آهن‌سازی و مواد معدنی فولاد هرمزگان در پایان خاطرنشان کرد: هم‌اکنون این آزمون به‌صورت سالانه با حضور حدود 30 شرکت فعال در زمینه تولید گندله و آهن اسفنجی برگزار می‌شود و عملکرد شرکت‌کنندگان در آزمون‌های شیمایی گندله و آهن اسفنجی مورد بررسی قرار می‌گیرد. این آزمون علاوه بر جلوگیری از خروج ارز به‌صورت سالانه از کشور و در دسترس قرار گرفتن تمام پارامترهای شیمایی گندله و آهن اسفنجی، همچنین موجب مقایسه عملکرد آزمایشگاه‌های فعال در صنعت گندله و آهن اسفنجی می‌شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز