خبرگزاری کار ایران

عموئی در نشست کمیته صلح و امنیت بین المللی IPU در بحرین:

شکاف دیجیتالی بین کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته باید رفع شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۰۲۲۷

عضو شورای بین المجالس جهانی در نشست کمیته صلح و امنیت بین المللی IPU در منامه با بیان اینکه شکاف دیجیتالی بین کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته باید رفع شود، گفت: همه ملت‌ها باید دسترسی عادلانه به فضای سایبری داشته باشند.

به گزارش ایلنا، ابوالفضل عموئی، عضو شورای بین المجالس جهانی در نشست کمیته صلح و امنیت بین المللی IPU در منامه بحرین روز یکشنبه ٢١ اسفند ١٤٠١ که با موضوع  مقابله با جرایم سایبری برگزار شد، شرکت کرد و گفت: در حال حاضر یکی از چالش‌های موجود در فضای سایبری فاصله میان کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه در زمینه استفاده از قابلیت‌های فضای سایبری و دیجیتالی است که رفع این معضل به اهتمام همه جامعه جهانی بستگی دارد.

عضو شورای بین المجالس جهانی مجلس شورای اسلامی، افزود: امیدواریم حضور نمایندگان ملت‌ها در کنار یکدیگر، در تلاش برای برداشتن گام‌هایی در این مسیر موثر باشد.

وی در ادامه اظهار کرد: تامین امنیت زیرساخت‌های سایبری در برابر اقدامات مخرب به منظور خدمت رسانی به مردم بسیار ضروری است. در عین حال امنیت اجتماعی برآمده از عملکرد این قبیل پلتفرم‌های (سکوهای) اجتماعی هم اهمیت دارد. لذا در کنار تصدیق احترام به حق بهره مندی این فضا برای همه افراد، بر لزوم رعایت امنیت و نظم اجتماعی کشورها در عملکرد این سکوها تاکید داریم.

عموئی تصریح کرد: در ماده ١٩ میثاق بین المللی حقوق سیاسی و مدنی بر رعایت توامان آزادی بیان و احترام به حقوق افراد و امنیت اخلاقی تاکید شده است. با توجه به اینکه عضویت در این قبیل شبکه های اجتماعی فرامرزی است، باید پاسخگویی و مسیولیت پذیری فرامرزی از سوی این پلتفرم ها نیز وجود داشته باشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: در بُعد اقتصادی نیز می‌توان این گزینه را بررسی کرد که درآمدهای بین المللی حاصل از حفظ امنیت سایبری، به عنوان منبع لازم برای رفع شکاف دیجیتال بین المللی درنظر گرفته شود، اما متاسفانه رویه‌های یکجانبه گرایانه مانع ایجاد عدالت دیجیتالی شده و امور آن یک طرفه و در راستای منافع کشورهای توسعه یافته است.

عضو شورای بین المجالس جهانی مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: لذا اهتمام ما باید این باشد که حق کاربرد و دسترسی عادلانه به فضای سایبری برای همه ملت ها وجود داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز