خبرگزاری کار ایران

پشه آئدس برای محیط خطری ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۰۱۱۹

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش از شناسایی پشه آئدس که مانند حشرات و آفات جزو محیط محسوب می شوند از بی خطر بودن این پشه خبر داد.

به گزارش ایلنا؛ دکتر محمدرضا رضانیا، گفت: پشه آئدس در سال های متمادی در جنوب کشور از جمله خوزستان، بوشهر و در استان هرمزگان نیز از سال 98 مواردی شناسایی شده که به تدریج در شهرهای مختلف استان صید شدند.

به گفته رضانیا، هفته گذشته در چند جزیره خلیج فارس این پشه صید شد، در جزیره کیش هم پس از این که بندر چارک اعلام آمادگی کرد در یک نقطه جزیره توانستیم این پشه را صید کنیم.

وی اظهار داشت: این پشه به خودی خود خطرناک نیست و جزو محیط محسوب می شود و تنها در صورتی خطرناک است که کسی ناقل بیماری مانند "تب دنگی، چیکن گونیا و تب زیکا" باشد که این پشه بتواند آن را به سایر افراد انتقال دهد.

دکتر محمدرضا رضانیا با تاکید بر این که پشه آئدس خطری برای محیط ندارد، عنوان کرد: این بیماری ها خود به خود از انسان به انسان قابل انتقال نیستند جز زیکا که از طریق تماس های جنسی منتقل می شود.

رضانیا با بیان این که بیمار ناقلی تا به امروز در استان هرمزگان شناسایی نشده و در صورتی که بیمار ناقلی وارد منطقه شد باید اقدامات پیشگیرانه را در دستور کار خود قرار دهیم.

وی در تکمیل سخنان خود از عملیات مه پاشی در سه دوره ده روزه که سموم آن کاملا برای انسان بی خطر است، خبر داد و اظهار داشت: نخستین و مهمترین اقدامات پیشگیرانه جلوگیری از تجمع آب های راکد است.

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش، افزود: افراد باید در محیط های زندگی و کاری با مدیریت صحیح از آب های راکد که در یک جا جمع می شوند جلوگیری کنند تا زمینه تخم ریزی و تکثیر پشه آئدس ایجاد نشود.

دکتر محمدرضا رضانیا "بهسازی محیط مانند جمع آوری به موقع زباله ها و نخاله های ساختمانی و عدم وجود لاستیک های فرسوده" در محیط را گامی دیگر و موثر در این زمینه عنوان کرد.  

رضانیا خاطر نشان کرد: پشه آئدس همچون سایر حشرات و آفات جزو محیط است و از نقطه ای به نقطه دیگر منتقل می شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز