خبرگزاری کار ایران

مردم از خرید ماهیان قرمز بی‌حال و دارای لکه بر پوست خودداری کنند

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۹۹۵۰

سازمان دامپزشکی کشور هشدار داد: افراد برای خرید و نگهداری ماهی قرمز شب عید توصیه‌های بهداشتی سازمان دامپزشکی را جدی بگیرند.

به گزارش ایلنا از وزارت جهاد کشاورزی، مشاور سازمان دامپزشکی کشور گفت: مردم ماهی قرمز شب عید را از مراکز مجاز خریداری و از خرید از دوره‌گردها و دست‌فروشان خودداری کنند.

اسدی افزود: افراد در هنگام خرید از تماس مستقیم و حفاظت نشده با ماهی و آب خودداری کنند و ظروف یکبار مصرف را برای حمل و جابجایی ماهی به منزل مورد استفاده قرار دهند.

وی ادامه داد: بنابر توصیه سازمان دامپزشکی کشور، مردم باید از خرید ماهیان بیمار و بی‌حال با علائم شنای غیرفعال، فاقد رنگ شفاف و دارای لکه‌ بر پوست بدن خودداری کنند.

اسدی اظهار داشت: پس از انتقال ماهی قرمز به منزل بلافاصله نسبت به تعویض آب اقدام و ماهی‌ها به ظروف از قبل آماده شده منتقل شوند، همچنین با توجه به لزوم تعویض آب ماهیان خریداری شده، حداقل ۲۴ ساعت قبل از خرید ظرف نگهداری ماهی آماده در صورت استفاده از آب شهری باید در هوای آزاد به منظور کلرزدایی قرار داده شود.

وی تاکید کرد: در پایان نوروز، ما‌هیان قرمز در رودخانه‌ها یا نهرها رهاسازی نشود و در محل‌های تعیین شده توسط شهرداری رهاسازی صورت گیرد.

مدیرکل روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور درباره دمای آب نگهداری ماهیان قرمز شب عید به خبرنگار ما گفت: بهترین دمای آب برای نگهداری ماهی ۲۶- ۲۲ درجه سانتی‌گراد است که برای تعویض آب باید هر بار ۲۵ درصد کل آب تعویض و از تعویض یکباره همه آب خودداری شود.

وی تصریح کرد: در ایام پایانی سال، گروه‌های نظارتی دامپزشکی در سراسر کشور به صورت مستمر در سطح شهر‌ها در حال گشت‌زنی هستند و بر همه فروشگاه‌های عرضه ماهی قرمز نظارت دارند و با متخلفان برخورد قاطعانه می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز